Илон Мъск прави платени "проверените" профили в Twitter

Юлиян Арнаудов Последна промяна на 31 октомври 2022 в 14:37 1053 0

Elon Musk Account

Снимка Twitter

"Провереният" профил на Илон Мъск в Twitter

Още не са изстинали столовете на уволнените мениджъри в Twitter, след влизането на Илон Мъск като собственик и вече започва да се усеща стилът на работа на ексцентричния милиардер. Според източници на The Verge новата задача на разработчиците е свързана с абонаментната функция Twitter Blue. Първото е, че тя ще струва от 5 долара на месец на 20 долара. По-голямата промяна е, че вече само чрез нея, потребителите ще получават статус за „проверен/оригинален потребител“.

В типичен стил на Мъск, задачата е дадена на софтуерните инженери в компанията в неделя с краен срок от 7 ноември. Ако не се вместят в него ще бъдат уволнени, посочват от The Verge. Милиардерът е пословичен да поставя почти невъзможни срокове, като понякога изисква буквално „изстискване“ на възможностите на служителите. Особено, когато става дума за техническите елементи.

Промяната може да има по-големи последствия за потребителите на Twitter. От една страна, Мъск иска да промени начина по който се дава статуса за „проверени“ (verified) потребители. Самият той загатна това в своя пост в социалната мрежа, че цялата система по този процес в момента се преработва. Допълнителна информация идва от журналистът от Силициевата долина Кейси Нютън – той твърди, че абонаментът към Twitter Blie ще е задължителен, за да се получи статус на „проверен потребител“. Както и, че настоящите такива ще получат 90-дневен срок да го направят или ще изгубят тази привилегия.

Казано с няколко думи – Мъск прави процеса по „проверка“ или верификация на потребителите платен. Той обичайно е безплатен не само в Twitter, но и в други платформи, като Discord например. Има си определени процедури, с които се доказва, че човекът задо даден профил е този, за който се представя. От една страна по този начин Мъск ще се опита да се пребори с бответе или фалшивите акаунти, а от друга – да засили монетизацията на социалната мрежа.

Задачата обаче може да има „филтриращ“ характер. В свой пост в социалната мрежа, Мъск отговаря на въпроса, кое е най-големият проблем на Twitter с „има прекалено много мениджъри и прекалено малко програмисти“. Чрез преработването на Twitter Blue, милиардерът най-вероятно тества, кои от софтуерните инженери придават стойност на компанията и кои не. Мъск е предвидил големи съкращение в средното ниво на ръководството и част от него явно е обвързано с този проект с изключително кратки срокове.

Едно от първите действия на милиардера след придобиването и уволнението на част от висшия ешелон на ръководството беше да промени началната страница. Тя вече показва най-популярните туитове и частичен фийд, като преди показваше само екран за логване, ако не сте влезли с акаунта си. Тази промяна не е била направена от софтуерния екип на Twitter, а от програмисти на Tesla, които са били взети от Мъск за консултанти. Това показва, че милиардерът няма доверие на развойния екип на социалната мрежа да се справя с подобни задачи. И сега тества техните възможности и „пресява“ добрите от лошите специалисти.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !