Meta обяви, че значително ще намали цените на абонаментите за Facebook и Instagram в Европейския съюз. Компанията ще направи промени и в подбора на реклами и контрола над тях за потребителите на безплатните версии на двете социални мрежи.
Още от днес Meta намалява цените на абонаментите с 40%. Абониране през интернет сайтовете вече ще струва 5,99 евро на месец, а през iOS и Android – 7,99 евро на месец. Причината за разликата са комисионните, които платежните системи на двете мобилни платформи прибират. Цените на абонаментите за всеки следващ акаунт са съответно 4 евро през сайта и 5 евро през мобилните приложения.
„Предишните ни цени бяха в границите с останалите компании, а понижаването им ги прави едни от най-ниските. Съществуващите абонати не трябва да предприемат никакви действия. Те автоматично ще бъдат таксувани на по-ниските цени“, казва компанията. Тя ще пусне ново предложение към всички потребители в региона да изберат дали искат да преминат към абонамент или да продължат да използват социалните мрежи в безплатните им версии. Абонирането премахва по-голямата част от рекламите във Facebook и Instagram и дава достъп до някои допълнителни функции.
Потребителите, които изберат да продължат да използват безплатната версия, ще имат повече контрол над персонализирането на реклами. Meta казва, че досегашните ѝ предложения са били напълно според изискванията на европейските закони и са потвърдени от Съда на Европа. Компанията коментира, че въпреки това е получавала множество искания от регулаторите за промени, които според нея са отвъд написаното в закона.
„В отговор на исканията и за да продължим да предлагаме услугите си безплатно на възможно най-много граждани на ЕС, пускаме допълнителни опции за тези потребители“, съобщава Meta. Тя казва, че през следващите седмици ще пусне нови функции, чрез които потребителите могат да изберат да виждат по-малко персонализирани реклами. Това означава, че ще се използват по-малко данни за подбор на подходящите реклами.
При активиране на този режим, Facebook и Instagram ще преценяват какви реклами да показват, на базата на активността на всяка отделна сесия. Ще се използват и по-малко критерии – възраст, местоположение, пол и как потребителят е взаимодействал с рекламите.
Meta предупреждава, че избралите по-малко персонализираните реклами, може да виждат повече реклами, които не са релевантни за тях. Това е неизбежен ефект от по-малкото данни, казва компанията. Логично, би означавало и по-малко приходи за нея. За да предотврати това, въвежда реклами, които не могат да се прескачат в продължение на няколко секунди по време на клиповете. Подобни реклами вече са част от много други платформи, казва Meta. Ако потребителят използва пълните функции за персонализирани реклами, ще продължи да има възможност да прескача прекъсванията в клиповете.
Разбира се, Meta предпочита хората да използват персонализираните реклами. Компанията казва, че те са важни и за бизнеса и твърди, че всеки европейски рекламодател, който харчи 1 евро за реклама в платформите ѝ, получава 3,79 евро възвръщаемост през приходите си.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари