
Uber и китайската Baidu сключиха стратегическо партньорство с цел да ускорят глобалното внедряване на автономни автомобили за споделени превози, т.нар. роботаксита, съобщава CnEVPost. Сътрудничеството ще доведе до пускането на най-новите автономни коли ApolloGo на Baidu чрез платформата на Uber на избрани международни пазари.
Първоначалното внедряване е планирано за по-късно тази година в Азия и Близкия изток. ApolloGo вече разполага с над 1000 роботаксита в 15 града по света, включително Дубай и Абу Даби, като е натрупала над 11 милиона пътувания към май 2025 г.
Сделката с Uber ще помогне за по-бързото глобално разпространение на ApolloGo, което е една от основните цели на Baidu. Китайската компания иска да изпревари американските си конкуренти като Waymo и Tesla, които също разработват роботаксита, но засега само в рамките на ограничени райони в САЩ.
Междувременно Uber получава критична технология за автономно управление и присъствие на пазари, където подобни технологии бързо се възприемат и регулациите са по-отворени. Това е поредното партньорство на Uber с китайска компания, като американският гигант е изградил подобни съвместни проекти с няколко разработчици на автономни коли, базирани в Китай. По-рано тази година Uber подписа договор с Pony.ai за стартиране на роботизирани таксита в Близкия изток и си сътрудничи с Momenta и WeRide за внедряването им в Европа, което трябва да стане факт още през 2026 г.
От гледна точка на Baidu, тази сделка е в съответствие с по-широката ѝ стратегия за глобално разширяване. Твърди се, че Baidu води активни преговори за тестване на ApolloGo в Швейцария и Турция и за установяване на присъствие в Европа до края на годината. Следователно интеграцията с Uber ѝ дава готов канал за внедряване в чужбина – дори на места, където регулаторните нюанси преди това са представлявали бариери.
Сделката идва в логичен момент, когато глобалната надпревара за роботизирани таксита се разгаря. В Близкия изток например има поставени цели 25% от транспорта да бъде с AI системи в рамките на следващите десетина години. Това отваря големи възможности за такива бизнеси. Европейските регулатори също все повече подкрепят тестването на автономни превозни средства, улеснявайки навлизането на пилотните проекти на Baidu, Momenta, Pony.ai и WeRide.
Междувременно конкуренцията се засилва във всички области. Tesla, Waymo и Cruise също активно работят по роботизирани таксита, а китайските автомобилни производители се насочват агресивно към чужбина. Baidu твърди, че има най-широкото присъствие на роботизирани таксита – над 10 китайски града – с над 9 милиона пътувания до началото на 2025 г.
Първите интегрирани с Uber превозни средства Apollo Go се очакват в Азия и Близкия изток по-късно тази година. Тези първоначални пилотни проекти вероятно ще включват и шофьори, които ще се намесват при необходимост.
От гледна точка на разходите, най-новият модел RT6 на ApolloGo струва около 28 300 долара, приблизително наполовина спрямо предшествениците му, което го прави доста по-атрактивен за клиентски компании като Uber. Baidu изчислява, че роботакси услугата на компанията Ухан вече може да генерира достатъчно приходи, които да покриват разходите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари