Twitter и новия ѝ собственик Илон Мъск правят втори опит да пуснат обновения абонаментен план Twitter Blue. Той ще струва 8 долара на месец и ще включва различни допълнителни възможности за потребителите. Сред тях са добавяне на автентичен профил, бутон за редактиране на постовете, качване на 1080p видео, както и специален режим „за четене“. Последният може да се окаже необходим, ако Мъск осъществи идеята си да увеличи драстично ограничението на обема на туитовете – от 280 знака на 4000.
Цената е 8 долара на месец, но за потребителите на iOS тя скача до 11 долара на месец. Това се случва, ако плащането минава през разплащателната система на Apple. Причината е тривиална и се крие в задължителната комисионна от 30%, която технологичният гигант взима за всяка трансакция в нейната екосистема.
Twitter ще дава три различни вида автентични профили. Синята отметка е за всички потребителите на Blue абонамента, които ще минат и през някои системи на проверка. Златната отметка ще е за компании и рекламодатели, а сивата – за държавни организации. Идеята на социалната мрежа е да избегне по подобен начин проблемите от първия и неуспешен старт. Тогава, редица потребители се възползваха от „безпрепятственото“ взимане на синята отметка и започнаха да се появяват „автентични“, но и фалшиви профили на известни личности, компании и др.
Това е втори опит за налагане на обновения Twitter Blue. Първият завърши катастрофално, след като Илон Мъск беше възложил на екипите да разработят редица промени, сред които автентичните профили, бутонът за редактиране и други да бъдат интегрирани в него. Но това трябваше да се случи в брутален срок от по-малко от седмица. Очаквано, той не беше спазен, а след това последваха и също толкова безкомпромисните чистки в компанията.
Сега, след като служителите на Twitter намаляха с близо две трети до около 2 хил. души, социалната мрежа е продължила да работи по задачата. Някои експерти поставиха под съмнение възможността на компанията не само да разработва нови продукти, но и да функционира нормално. Повторният старт на Twitter Blue ще покаже дали, Мъск е успял да прекрои социалната мрежа в по-ефективна организация. Или е прекалил със съкращенията и „е изкормил“ компанията.
Успехът на новия абонаментен план трябва да върне доверието на потребители и рекламодатели в Twitter. То беше силно разклатено, поради всички изброени проблеми, с които компанията се сблъска. Ситуацията беше сравнително тежка, след като един от най-големите рекламодатели – Apple почти се изтегли от платформата. Проблемът беше разрешен едва след лична среща между главният изпълнителен директор на „ябълковия гигант“ Тим Кук и Илон Мъск.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари