Gmail въвежда нов начин за потвърждаване автентичността на подателите на имейли - чрез показване на синя отметка до тяхното име. Новата опция обаче не е достъпна за всички, а се показва само до името на организации, които са приели системата BIMI (Brand Indicators for Message Identification), която Google започна да поддържа през 2021 година. До сега тя даваше възможност на регистрираните компании да включват лога в своите имейли. С добавянето на синята отметка се въвежда още един индикатор, че изпращачът е легитимен и компаниите, които вече са приели BIMI, автоматично ще получат този отличителен знак за автентичност.
В съобщение в блога на Google се уточнява, че когато курсорът на мишката се задържи върху синята отметка в Gmail, се вижда изскачащ прозорец с текст: "Изпращачът на този имейл е потвърдил, че притежава [домейнът, от който е изпратен] и логото в профилното изображение." Съобщението още включва връзка, която пренасочва към страница с повече информация.
От Google отбелязват още, че удостоверяването на имейли може да помогне както на потребителите, така и на системите за сигурност да "идентифицират и спрат спама", като в същото време позволяват на изпращачите да "използват доверието в своята марка". Актуализацията също ще помогне на притежателите на Gmail пощи да идентифицират съобщенията от легитимни податели и да ги разграничават от тези на измамници и подставени лица, посочват още от компанията.
Освен, че е заявка за борба с фишинга, новата функционалност в Gmail напомня за Twitter, чиято собствена синя отметка беше превърната от инструмент за проверка в значка, която потребителите получават, когато се абонират за платения Twitter Blue план. Макар че социалната мрежа все още проверява акаунтите, които са се абонирали за Twitter Blue, един от проблемите, възникнали в резултат на новата система, беше, че огромен брой потребители отказаха да платят. Това накара компанията отново да предостави контролните знаци безплатно, макар и само на определени акаунти, собственост на известни личности.
Отметките за проверка не се срещат само в Twitter. Те са въведени и в много други дигитални платформи като YouTube, Pinterest, TikTok и др. Припомняме, че през март Meta пусна платени чекмаркове за проверка. Социалната мрежа LinkedIn също наскоро въведе значки за проверка на самоличността и местоработата на потребителите.
Сините отметки на Gmail ще бъдат достъпни както в акаунтите в Workspace, така и в лични профили в Google до края на седмицата. За разлика от Twitter и Meta, технологичният гигант пуска новата функционалност за проверка на подателите напълно безплатно.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари