Миналата година с iOS 14.5 Apple въведе нова функция, която промени начина на показване на рекламите в приложенията. App Tracking Transparency позволява на потребителите да блокират приложенията да събират данни за техните навици и така пречи на рекламодателите да насочват своите реклами.
Откакто Apple пусна тази функция, големите технологични компании твърдят, че тя влияе зле на рекламната индустрия. Видяхме ефектите, които App Tracking Transparency имаше миналата година, като само Snapchat съобщи, че е загубила милиони долари. Facebook пък обяви, че трябва да преустрои рекламната си инфраструктура от нулата.
Нов доклад на Lotame разкрива, че функцията за прозрачност на проследяване на приложенията може да струва на големите технологични гиганти почти 16 милиарда долара през 2022 година. Докладът разглежда вероятните ефекти от използването на функцията за четири основни играча в тази област – Snap, Facebook, Twitter и YouTube.
Lotame посочва, че Facebook ще понесе най-големия удар от всички изброени по-горе, като ще изгуби около 12.8 милиарда долара приходи през 2022 година. Следва YouTube с 2.1 милиарда, въпреки че е трудно да се изолира само ефектът от функцията на Apple, защото и четирите компании са изключително силни и все още печелят при традиционните и дигитални медии.
Като цяло докладът посочва, че прозрачността на проследяване на приложенията е причинила хаос в рекламната индустрия. Големите технологични компании източват пари всеки ден, наред с множество други организации, които използват Facebook, Instagram, YouTube и други канали за популяризиране на своите продукти и услуги, но цените на рекламите се покачват, а приходите на гигантите спадат.
От друга страна обаче, App Tracking Transparency е от полза за потребителите, като подобрява тяхното изживяване и им дава сигурност, че рекламодателите не следят начина им на ползване на приложенията, а личните им данни си остават поверителни. Apple посочва, че средно едно приложение има шест тракера от други компании, които събират данни и следят потребителите и тяхната лична информация – нещо, което нейната функция блокира.
И въпреки, че самата функция не намалява броя на рекламите, тя гарантира, че тези, които виждате не са насочени. Текущата политика на компанията позволява на рекламодателите да насочват своите реклами към групи хора възоснова на определени характеристики, но не и на уникалните идентификатори на устройствата, които остават скрити за тракерите.
Освен това Apple позволява на разработчиците да предлагат бонуси за активиране на проследяването на приложенията. Ако искате да се възползвате от функцията, а все още не сте я активирали, можете да го направите от настройките на вашия iPhone в меню “поверителност”.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари