
САЩ наложи почти универсални мита за внос от 10% (с изключение на Китай, за която с някои изключения, те са много по-високи), като след три месеца е възможно за някои държави да бъдат въведени и по-високи стойности. Междувременно в редица страни се води дебат за това колко данъци трябва да плащат базираните в САЩ стрийминг услуги на международно ниво. Наред с други фактори, това може да доведе до повишаване на абонаменти планове за услуги като Netflix, Max и Disney+.
Един подобен ход изглежда се разглежда в Обединеното Кралство където Комитетът по култура, медии и спорт (CMS) отправи призиви за въвеждане на данък върху приходите от стрийминг услуги, придобити чрез абонаменти на жители на Обединеното кралство. Става дума за 5% данък, който със сигурност ще бъде прехвърлен върху потребителите чрез по-висока цена на абонамента. Целта на възможния данък е да се подобри местната филмива индустрия.
CMS стрийминг платформите, които се възползват от творчеството на британските продуценти, да се ангажират да плащат 5% от приходите си от абонаменти в Обединеното кралство в културен фонд, който да подпомага финансирането на драми със специфичен интерес за британската аудитория.
Netflix заяви, че Обединеното кралство е най-големият производствен център на Netflix извън Северна Америка и компанията иска това да остане така. Според информацията Netflix твърди, че от 2020 г. насам е похарчила милиарди лири в Обединеното кралство чрез работа с над 200 продуценти и 30 000 актьори и членове на екипа. Иначе анонимни източници съобщават, че правителството е отхвърлило идеята за подобна такса.
Доставчиците на музикален стрийминг, като Spotify например, плащат 1.2% данък върху приходите от стрийминг, реализирани във Франция. Spotify обвини този данък за съответното увеличение на цените в страната. Миналата година Канада въведе 5% данък върху приходите от стрийминг в Канада, който беше спрян, тъй като компании, сред които Netflix, Amazon, Apple, Disney и Spotify, се борят с него в съда.
Несигурността около американските мита и последиците от тях за световната икономика също са довели до по-бавно въвеждане на промени в платформите, сливанията и придобиванията, което може да има негативен ефект в бъдеще. За потребителите по-високите цени на други стоки и/или услуги могат да доведат до по-малки бюджети за разходи за абонаменти за стрийминг. Изглежда и самите компании могат да ограничат разходите си, а на фона на това има неяснота относно ефекта на по-достъпните планове с реклами.
Клиентите на стрийминг услуги може скоро да бъдат принудени да намалят абонаментите си. Добрата новина е, че повечето зрители вече са свикнали с нарастващите цени и са разбрали кои услуги отговарят на техните нужди. Клиентите обаче може да поставят по-високи стандарти.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари