Yahoo купува новинарското приложение Artifact, създадено от основателите на Instagram

Мария Иванова Последна промяна на 04 април 2024 в 14:43 810 0

Artifact News

Снимка Artifact News

Artifact News

Софтуерният гигант Yahoo обяви, че е в процес на придобиване на новинарското приложение с изкуствен интелект Artifact, създадено от основателите на Instagram - Кевин Систром и Майк Кригер. През следващите месеци се очаква то да бъде внедрено в новинарските и други сайтове на американския доставчик на уеб услуги.

Систром и Кригер ще работят като консултанти по време на този преход, се казва в изявление на Yahoo. Съобщението идва само няколко месеца, след като Artifact прекрати дейността си, тъй като пазарните възможности на приложението не са достатъчно големи, за да оправдаят по-нататъшни инвестиции.

Въпреки че Artifact стартира в началото на 2023 г. като приложение за новини, бързо се превърна в конкурент на Twitter. Това обаче не продължи дълго, тъй като сред социалните медии в онзи момент вече има голяма конкуренция с многобройни претенденти, включително Threads на Meta.

Какво прави Artifact различно

Технологията на приложението е базира на изкуствен интелект и предоставя персонализиран новинарски поток. Artifact извлича съдържание, което потребителите искат да видят, и с течение на времето се настройва към техните интереси. В резултат на това те получават персонализиран канал с новини, които искат да четат.

Приложението включва и няколко инструмента с изкуствен интелект за обобщаване на дълги текстове, пренаписване на заглавия и извеждане на най-доброто съдържание. Yahoo казва, че включването на тези функции в портфолиото ѝ ще ускори възможността за “свързване на потребителите с още по-богати преживявания със съдържание, съобразено с нуждите им".

От своя страна, Систром заяви в съобщение за пресата, че технологията на Artifact има възможност да бъде от полза за милиони хора и че "Yahoo предоставя мащаба, за да помогне на приложението да постигне това, за което е предвидено, като същевременно “поддържа убеждението, че свързването на хората с надеждни източници на новини и информация е толкова важно, колкото и преди".

Внедряване на технологията

Yahoo, която притежава и новинарските брандове TechCrunch, Engadget и Yahoo Finance, заяви, че задвижваната от изкуствен интелект технология на Artifact ще помогне за мащабиране на новинарските ѝ операции и за предоставяне на персонализирано съдържание на нейната аудитория.

В същото време обаче сделката е сигнал за продължаващите затруднения пред стартиращите медийни компании, които се борят за увеличаване на приходите си в момент, когато големите технологични гиганти като Alphabet и Meta привличат по-голямата част от рекламните продажби.

Виж още за:
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !