
Моделът на социалните мрежи включва финансиране чрез реклами. Така дори при създаването си те да не включват такива, появата на този елемент е неизбежна, особено ако се цели голямо разрастване.
Такъв е случаят и с алтернативата на X от Meta, Threads, която все още е безплатна, но не за дълго. Наскоро стана ясно, че Meta ще започне да показва реклами в Threads, с което ще открие нов поток от приходи за компанията и ще засили конкуренцията срещу X на Илон Мъск.
Рекламите ще идват от ограничен кръг брандове и в началото ще се появяват само в САЩ и Япония, като част от тест на тези способности. Meta ще следи този тест, преди да разшири обхвата, като целта е рекламите в Threads да станат толкова интересни, колкото и органичното съдържание, споделя шефът на Instagram, Адам Мосери.
Припомняме, че неговият екип пусна Threads, която е своеобразен клонинг на X, в средата на 2023 г., след като Мъск купи социалната мрежа, известна преди като Twitter, през октомври 2022 г. Към декември Threads имаше 300 млн. активни потребители месечно и над 100 млн. дневно.
Threads ще се възползва от съществуващия набор от рекламодатели на Meta и способността ѝ да таргетира съобщенията към конкретни потребители. Twitter така и не успя да изгради такъв мащабен рекламен бизнес, какъвто Meta постигна с Facebook и Instagram. В своя пик през 2021 г. приходите на Twitter възлизат на 5.1 млрд. долара (9.5 млрд. евро). Глобалните приходи на Meta през 2024 г. се оценяват на около 163 млрд. долара (303.9 млрд. лв.).
Въвеждането на реклами идва в доста динамичен момент, в който бъдещето на TikTok в САЩ все още не е ясно, а на фона на това и X има проблеми с рекламния си бизнес. От друга страна някои скорошни решения на Meta могат да повлияят негативно на дебюта на рекламната система.
От Meta обаче със сигурност имат поводи да се радват по отношение на перспективите за растеж на Threads. Потребителската ѝ база се увеличава, особено в САЩ и Япония, които са сред ключовите ѝ пазари. Междувременно в своя публикация Марк Зукърбърг заяви, че през 2025 г. Meta ще инвестира до 65 млрд. долара (121.2 млрд. лв.) в проекти, свързани с изкуствения интелект.
Threads е налична и в България, като се превърна в място, което привлече много потребители, които се отказаха от X заради промените, които въведе Мъск след придобиване на платформата. Тя обаче остава сравнително слабо популярна, дори спрямо X, а още повече ако я сравняваме с основните социални мрежи, като Facebook и Instagram. Предстои да видим кога рекламите ще обхванат и региона на ЕС.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари