Рязък спад в доставките на фитнес гривни в края на 2022 г.

Павлин Луканов Последна промяна на 11 март 2023 в 11:28 606 0

Smartwatch

Снимка Pixabay

Рязък спад в доставките на фитнес гривни в края на 2022 г.

Изминалата година като цяло не е добра за множество технологични сектори, основно заради високата инфлация, макроикономическа нестабилност и в следствие на това, намалението в потребителските покупки. Сега данни на компанията за пазарни анализи Canalys за сектора на носимите на ръка умни устройства сочат, че през последното тримесечие на 2022 г. е отчетен спад на доставките с 18% на годишна база до 50 млн. доставени броя.

Това е и първият случай с подобен негативен ход за традиционно най-силното тримесечие за продажби. Нека погледнем какво се случва по различните сегменти. Спадът про смарт часовниците е 17%, фитнес гривните спадат с още повече, 43%, а базовите умни часовници отбелязват ръст на доставките, макар и само с 3%.

Canalys отбелязват, че всички производители са били засегнати от предизвикателната макроикономическа обстановка през последното тримесечие. Apple, неизменният лидер при умните часовници, бележи спад от 17% на доставките спрямо същото тримесечие на 2021 г. Въпреки спада с 25% заради слабия интерес към моделите Fitbit, Google се издига до втора позиция като при часовниците дори бележи ръст с 16%. Отчетени са 880 000 доставки на часовника Pixel Watch.
Xiaomi, Huawei и Samsung бележат доста значителен спад, като Samsung дори изпада до пера позиция след като през последното тримесечие доставките на компанията намаляват с 35%. Представянето на южнокорейците изглежда се дължи на слабия интерес към новата серия часовници Galaxy Watch5, която не предложи големи новости.

На фона на спад в доставките на часовници през последното тримесечие, Apple, Samsung и Huawei отчитат ръст на годишна база, благодарение на ограничения положителен ход на доставките на часовници през 2022 г. За цялата година при смарт часовниците се отчита ръст от 3%, при базовите часовници, 21%, а при гривните има спад от 39%. Така като цяло пазарът намалява с малко, само 5%.

Анализаторите от Canalys очакват ограничен ръст на доставките през 2023 г. с 2%. В частност при фитнес гривните спадът ще продължи, но базовите и смарт часовници ще нараснат с под 10%. Производителите ще акцентират върху качеството, а не върху количеството, ако се отчете възстановяване на потребителското търсене.

Интересно е също така да погледнем по типовете устройства, които са основни за различните производители. Така например Apple предлага изцяло смарт часовници, тъй като компанията запазва премиум сегмента. От друга страна Xiaomi разчита основно на фитнес гривните, които представляват над две трети от продажбите на компанията, а останалите са за базовите часовници. При Huawei пък доминират базовите часовници, след това са фитнес гривните, а през 2022 г. компанията има и повече доставки на смарт часовници. От миналата година Samsung вече разчита само на смарт часовници.

Като цяло обаче продължава изместването на фитнес гривните от базовите часовници, което е и очаквано, заради намаляващата разлика в цените.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !