За никой не е тайна това, че продажбите на електромобили растат през изминалите години, като тази тенденция се засилва напоследък. Всичко това е в тон със зелените тенденции за постигане на по-малко въглеродни емисии и ограничаване на замърсяването на въздуха. В това число на някои пазари има и парични стимули за избор на електромобил.
Сега, новите данни на компанията за пазарни анализи Counterpoint Research сочат и каква е ситуацията с продажбите на пътнически електрически превозни средства през първото тримесечие на настоящата година. Отчетен е ръст от 32% на годишна база, като един от всеки седем продадени автомобила през разглеждания период е бил електрически. 73% от продажбите са на изцяло електрически модели, а останалата част са плъгин хибриди (PHEV).
Най-интересното събитие през първото тримесечие е, че САЩ изпреварва Германия като втори по големина пазар за електромобили в свeта, като лидер остава Китай. В Китай се наблюдава своеобразен бум в продажбите на електрифицирани автомобили с ръст на годишна база от 29%, което е впечатляващо и е на фона на спад от 12% като цяло в продажбите на пътнически автомобили. В САЩ обаче ръстът е още по-голям, 79% спрямо същия период на предходната година.
Десетте най-големи производители, включващи 48 марки, доминират пазара с три четвърти от всичките продажби на електрифицирани коли. Анализаторите посочват, че продажбите в световен мащаб се водят до голяма степен от Китай с 56% от всички. В страната са премахнати някои субсидии, което е довело до по-слаби продажби през януари. Tesla обаче намали цените си през същия месец, а подобно решение взеха и други производители през февруари.
През февруари и март близо 40 бранда, включително BYD, NIO, Xpeng, Volkswagen, BMW, Mercedes–Benz, Nissan, Honda и Toyota, намалиха цените с по няколко стотин долара. Ценовата война продължава, което води до по-ниски печалби за някои производители в Китай и дори загуби.
Иначе десетте най-продавани модела заемат 37% от общите продажби, а на първо място остава Tesla Model Y, като на второ място е друг модел на компанията, Model 3. По-нататък се нареждат BYD Song, BYD Yuan Plus, BYD Qin, Wuling Hongguang Mini EV, BYD Dolphin, GAC Aion S, BYD Han и Changan Lumin. Model Y е и най-продаваният автомобил сред пътническите модели като цяло, включително тези с двигатели с вътрешно горене.
Анализаторите отбелязват още, че продажбите на автомобили с вътрешно горене остават стабилни през първото тримесечие, но бързият ръст при електрифицираните модели показва, че вече има преход от единия към друг вид превозни средства. Очакванията към края на годината са, че продажбите на електромобилите ще надминат 14.5 млн. броя, включително подсилени от субсидиите в САЩ. Освен това чрез практиката за насърчаване на местното производство, САЩ ще изпревари ЕС при батериите. В този ред на мисли, Европа все още не може да намери решение, с което ефективно да се противопостави на този процес.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари