През изминалите години пазарът на носими устройства, в частност този за часовници и фитнес гривни, бележи ръст, изключвайки края на миналата и началото на настоящата година. Този тип джаджи стават все по-популярни, а това се обуславя от наличието на полезни функционалности, включително следене на ключови здравни показатели. Освен това има и доста засилена конкуренция между основните производители, което е добре за потребителите.
Сега нови данни на компанията за пазарни анализи Canalys сочат, че през второто тримесечие на годината в световен мащаб са доставени 44 млн. часовници и гривни, което представлява ръст на годишна база от 6%, показвайки възможностите за развитие на този сегмент. Анализаторите отдават ръста на засилено потребителско търсене на подобни продукти, които са от полза в разнообразни аспекти от ежедневието. Отбелязва се ръст в основните сегменти.
Близо половината от всички доставки (44%) са на базови часовници, като и тук има ръст. Това се отдава основно на индийските производители, но и на наложили се компании като Huawei, Xiaomi и Huami. Конкретно на пазара в Индия ръстът е с впечатляващите 73%. Въпреки отчитането на спад в доставките на годишна база при фитнес гривните, този тип джаджи продължават да имат стабилен дял от общите продажби при 19%. Този тип устройства традиционно са по-достъпни и предпочитан избор за потребителите, които не искат или не могат да отделят голяма сума за ново носимо устройство.
Категорията със смарт часовници отчита ръст от над 10%, а това е възможно основно заради конкурентните цени на базовите часовници. Това са тези устройства без пълнофункционална операционна система. Така например Xiaomi и Huawei пуснаха нови модели с достъпни цени, които допадат на по-широк кръг потребители. Сред индийските компании се отличават Noise, която има евтини модели, но и в по-високия клас, както и Fire-Boltt със средни цени под 19 долара (35 лв.).
Анализаторите споделят наблюденията си, че заради засилената конкуренция потребителите могат да открият още по-достъпни и функционални модели, дори сред по-базовите предложения. От друга страна премиум брандовете се опитват да достигнат и до по-широк кръг потребители чрез добавена стойност, но на фона на по-високи цени. Очаква се като цяло доставките в сектора да продължат да растат с около 4% до 2027 г.
Иначе лидер остава Apple с 8.1 млн. доставки и дял 18%, следват Xiaomi и Huawei с 4.8/4.3 млн. доставки и дял 11%/10%. Челната петица допълват индийските брандове Noise и Fire-Boltt с 3.5/3 млн. доставки и дял 8%/7%.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари