OpenAI ще предлага оферти за продукти през AI услугите си

Стоян Ненов Последна промяна на 01 май 2025 в 19:36 158 0

OpenAI ще предлага оферти за продукти през AI услугите си

Снимка Jonathan Kemper/Unsplash

OpenAI ще предлага оферти за продукти през AI услугите си

В продължение на години Google беше основният начин за много хора да проучват и избират най-различни нови продукти, устройства и услуги. Те използват интернет търсачката, за да събират информация, а и самата тя има категория „Пазаруване“, в която подбира оферти от различни места. Това е важна част от бизнеса на интернет гиганта, която сега е пряко атакувана отново от OpenAI.

Създателят на ChatGPT обяви, че пуска подобна функция и в чатбота си. Когато потребителите търсят информация за различни продукти, скоро ще започнат да виждат и бутони с връзки до онлайн магазини, от където могат да си ги купят. При това бутоните ще се показват за всички потребители, дори и тези, които използват ChatGPT без да са логнати в своя профил, съобщава Wired.

Освен това ChatGPT ще може да препоръчва конкретни продукти на потребителя, която се съобразява с историята на разговорите и наученото за него. Изкуственият интелект ще преценява какво да избере според личните предпочитания на потребителя и ще ги сравнява с ревюта на продукта в интернет. Така ще може да подбере конкретни предложения, за които има достатъчно увереност, че ще се харесат на човека.

Адам Фрай, който е продуктов ръководител на онлайн търсенето на ChatGPT, споделя, че потребителите вече използват чатбота, за да правят по над милиард търсения в интернет седмично. Много често хората питат бота да им проучи различни продукти в множество категории – от козметика, през домашни стоки до електроника. Част от изживяването е сходно с това на Google Shopping. Показват се изображения с различните предложения, а кликването върху тях, извежда списък с оферти от онлайн магазини и бутони за посещаването им за завършване на покупката. За разлика от Google Shopping обаче, предложенията на ChatGPT ще са изцяло „органични“, т.е. подбрани от алгоритъма и без рекламни линкове.

Фрай казва, че ChatGPT използва множество критерии, но разчита най-вече на естествения личен разговор, за да направи своя избор. Фокусът върху ключови думи е минимален. Вместо това ChatGPT се опитва да разбере как хората са тествали дадения продукт, какви са реакциите на останалите, какви са предимствата и недостатъците. И ще адаптира всяка препоръка според разговора. Например може да запомни, че потребителят предпочита да купува определен тип дрехи и цвят от конкретен магазин или производител. Съответно, когато търси нова блуза, ще подбира даденият тип и цвят от съответния магазин и производител.

Разбира се, функцията тепърва ще се развива. Фрай казва, че предстоят експерименти с различни формати за изкарване и на приходи от нея. Ще се тестват множество идеи с афилиейт линкове и комбинации, но запазването на качествени и релевантни препоръки остава основен приоритет на компанията. Засега тя няма да бърза с комерсиализирането на услугата, като иска първо да я развие и превърне в нещо, което потребителите използват редовно.

    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    Няма коментари към тази новина !