Оказа се, че Google плаща на Apple и за онлайн реклами

Стоян Ненов Последна промяна на 15 ноември 2023 в 10:35 873 0

Apple Safari

Снимка Apple

Търсачката на Google е внедрена по подразбиране в много от продуктите на Apple, включително и в интернет браузъра Safari

Делото между Google и Министерството на праавосъдието на САЩ продължава и този път с неприятни за компанията разкрития. Департаментът и главните прокурори на няколко щата съдят Google за господстващата му позиция в сегмента на търсачките и обвиняват компанията за някои от практиките ѝ, с които си гарантира задържане на търсачката на челната позиция.

Една от темите е партньорството между Apple и Google – търсачката на интернет гиганта е внедрена по подразбиране в много от продуктите на Apple, включително и в интернет браузъра Safari. Двете компании защитават партньорството си и дори отказват да споделят важни финансови детайли за него с аргумент, че са търговска тайна.

Това беше така докато Кевин Мърфи, главният икономически експерт на Google, не беше призован да свидетелства. По време на разпита си той неволно разкри важен детайл, съобщава Ars technica. Той заяви, че Google плаща на Apple 36% от всички приходи от онлайн реклама, които интернет гигантът генерира през Safari.

Bloomberg Law съобщава, че адвокатът на Google, е направил „гримаса“, когато Мърфи е споделил тази информация. Защитата на компанията през цялото време казваше, че тези подробност трябва да са тайна, защото иначе биха „подкопали неразумно конкурентната позиция на Google спрямо конкуренти и контрагенти“.

Според правосъдното министерство, Google плаща големи суми на IT гигантите, за да си гарантира, че неговата търсачка ще е на първо място по подразбиране. Компаниите се опитват да омаловажат това, но разкритието на Мърфи няма да помогне в тази посока. Добрата новина за Google е, че все пак не е ясно колко точно компанията печели от Safari, но при положение, че общите приходи са стотици милиарди годишно, то може смело да се предположи, че Apple получава няколко милиарда долара всяка година само от печалбите на Google през браузъра.

Преди време The New York Times цитираше свои източници в компаниите, които посочиха, че за 2021 г. сумата е била около 18 млрд. долара. Сега става ясен и точният процент на подялба на приходите.

Сега целта на Департамента ще бъде да докаже, че тази и други подобни сделки на Google позволяват на компанията да задържа монопола си по нечестен начин. Ако съдът отсъди в тази посока, ситуацията за Google може да стане доста сложна и дори да се наложи да раздели бизнеса си на части. Това ще повлияе и на партньорите ѝ като Apple.

Делото ще продължи и тази седмица. През това време предстоят още разпити на свидетели и експерти. Сделката с Apple е ключова за цялото дело, заяви и съдията Амит Мехта. Това дело не се гледа от жури, а съдията ще вземе крайното решение, като то се очаква чак следващата година.

Междувременно, пред Search Engine Land, изпълнителният директор на Google и Alphabet Сундар Пичай коментира, че компанията ще продължи да работи както обикновено. Основен фокус остава изкуственият интелект, като Пичай споделя, че приходите от реклама тази година са се увеличили с 5 млрд. долара и AI е сред основите причини за това.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !