Meta загуби 13.7 млрд. долара заради метавселената

Стоян Ненов Последна промяна на 02 февруари 2023 в 15:30 503 0

VR stock

Снимка Jezael Melgoza/Unsplash

Meta загуби 13.7 млрд. долара заради метавселената

Meta обяви, че през 2022 г. е загубила 13.7 млрд. долара заради усилената разработка на метавселената си. Компанията обаче ще продължи да инвестира в проекта въпреки големите загуби, които носи, съобщава CNBC.

Една от причините е, че другите бизнеси на Meta се представят дори по-добре от очакваното. За последното тримесечие на 2022 г. ИТ гигантът е генерирал приходи на стойност 32.17 млрд. долара спрямо очаквани 31.53 млрд. от пазарите.

Освен това растат и активните потребители на Facebook. Те вече са 2 млрд. всеки ден, а месечните са 2.96 млрд. Компанията печели средно по 10.86 долара от всеки свои потребител.

Общо приходите за последната четвърт на 2022 г. са с 4% по-малко спрямо година по-рано. Това е и третото поредно тримесечие на спад. Същевременно разходите растат с 22% и достигат 25.8 млрд. долара. И макар Meta да съкрати над 11 000 души през ноември 2022 г., общо за 2022 г. броят на служителите ѝ сее увеличил с 20% на годишна база до 86 482.

„Нашата общност расте и съм доволен от интереса на потребителите към нашите приложения. Управленческата ни цел за 2023 г. е „Година на ефикасността“ и сме насочени към това да станем по-силна и гъвкава организация, казва основателят на Meta Марк Зукърбърг.

„Ще бъдем проактивни в прекратяването на проекти, които не отговарят на очакванията или вече не са толкова важни. Основният ми фокус е да увеличим ефикасността как изпълняваме водещите си приоритети“, казва още Зукърбърг.

Въпреки че е най-губещият проект от всички, метавселената ще продължи да е основен фокус на компанията. През 2022 г. отделът Reality Labs, който обединява както метавселената, така и бизнеса на компанията с очила за добавена реалност, е генерирал приходи в размер на 2.16 млрд. долара. Това е по-малко дори от 2021 г., когато приходите са 2.27 млрд. долара. Една от причините е увеличаването на цените на очилата Quest 2 VR със 100 долара заради инфлацията. А по-скъпият модел Quest Pro VR е насочен към корпорациите.

Meta не е изненадана. Още миналата година компанията предупреди, че загубите заради Reality Labs ще растат. Тя дори очаква, че през 2023 г. ще са още по-сериозни. Това обаче няма да намали темпото на разработка. Метавселената остава основен приоритет за бъдещето на бранша като цяло и Зукърбърг не отстъпва от тази си идея.

В интервю за CNBC миналата година Зукърбърг казва, че иска през втората половина на това десетилетие „около милиард души да използва метавселената и да харчат стотици долари в нея за търговска дейност“. Именно когато се случи това Meta ще може да очаква да започне за възвръща огромните суми, които в момента губи като инвестиция в тази технология.

Досега акционерите не изглеждаха особено ентусиазирани от тази идея. През миналата година Meta загуби около 60% от пазарната си стойност. Изглежда обаче недоволството на акционерите вече започва да утихва и те сякаш свикват, че поне засега това ще е състоянието на Meta. Компанията успя да ги успокои и със задържането на потребителите в другите услуги. Затова след като обяви резултатите си, акциите на Meta се повишиха с около 15%.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !