Meta отчита първия си спад на приходите в историята на компанията

Павлин Луканов Последна промяна на 28 юли 2022 в 18:00 2546 0

Meta

Снимка Pixabay

Meta

Тази година се очертава като доста предизвикателна за Meta, компанията майка на Facebook, Instagram и WhatsApp. На фона на все по-засилената конкуренция от страна на платформи като TikTok, а и невъзможността да се пребори за интереса на по-младите потребители, беше отчетен значителен спад на печалбата.

Сриваща се печалба

За това научаваме от финансовите резултати на компанията за второто тримесечие на настоящата година. Общите приходи са 28.8 млрд. долара, което е с 1% по-малко спрямо същия период на миналата година. Трябва да отбележим, че по данни на The Wall Street Journal, това е първият случай на спад в общите постъпления за Meta през второто тримесечие, колкото и минимален да е той. Чистата печалба обаче се срива с внушителните 36% до 6.7 млрд. долара. В цифрово изражение това никак не е малко, но контрастът с година по-рано е огромен.

Приходите от реклама и приложенията остават на практика без промяна, а подразделението Reality Labs, в което влизат Meta Quest и други инициативи свързани с метавселената, дори реализират ръст от 48% до 452 млн. долара. Reality Labs обаче допринася с 2.8 млрд. долара загуба през тримесечието.

Забранено придобиване

Спадът в приходите и печалбата обаче не са единствените неприятности за Meta, тъй като Федералната комисия по търговия на САЩ (FTC) обяви, че възнамерява да блокира придобиването ѝ на Within. Въпросната компания е създател на фитнес приложението с виртуална реалност, Supernatural. Намеренията за придобиване бяха обявени миналата година.

Интересно е изказването на Джон Нюман, заместник директор на бюрото по конкуренция към FTC. Той отбелязва, че вместо да се конкурира на пазарен принцип, Meta се опитва да си купи първото място във VR средата. Посочва се още, че компанията вече е ключов играч във всяко равнище от VR екосистемата с най-продавания шлем и водещ магазин за приложения.

През октомври Meta обяви плановете си да закупи Within за 400 милиона долара, но от FTC посочват, че компанията има ресурсите и възможностите за създаване на собствено фитнес приложение. Закупуването на вече готовото решение може да ограничи потребителския избор и иновациите.

Междувременно припомняме, че миналия месец Meta обяви, че има 2.88 млрд. активни потребители дневно във всичките си приложения, Facebook, Instagram, WhatsApp и Messenger, както и 3.65 млрд. активни потребители месечно. Това представлява ръст от 4% на годишна база, но е видима тенденцията за забавяне на възходящия ход.

Интересно е да отбележим, че от 1 август Meta за първи път ще има Главен стратегически директор и това ще е Дейвид Уенер. Към момента той е Главен финансов директор на компанията. В новата си роля той ще ръководи стратегическото и корпоративно развитие на Meta. Друго интересно развитие, за което научаваме сега е, че около 15% от съдържанието под формата на публикации, което потребителите виждат във Facebook и Instagram е препоръчано от технология с изкуствен интелект. Очакванията са, че този процент ще се удвои през следващата година.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !