Преди няколко дни Илон Мъск обяви, че след като е дал близо две години шанс на рекламните организации и асоциации да променят и подобрят отношението си към социалната мрежа Х, сега започва война срещу тях. Първата фаза е завеждането на съдебни дела срещу организации, които за които смята, че са ощетили Х.
Една от тях е Световният алианс за отговорни медии. Това е неправителствена организация, която беше създадена от Световната федерация на рекламодателите. Тя обаче прекратява своята дейност след като Х заведе делото, съобщава самата федерация, цитирана от Business Insider.
Изпълнителният директор на федерацията Стефан Льорке е изпратил имейл до членовете ѝ, в което описва, че решението е било трудно, но се е наложило, тъй като Алиансът е неправителствена организация с ограничени ресурси. Въпреки това тя ще се бори в съда и е уверена, че ще спечели делото.
А според иска, членовете на организацията нелегално са се разбрали да спрат да рекламират в Twitter, сега известна като X. Компанията твърди, че това е форма на картелно споразумение, което ѝ е коствало милиарди долари приходи. Изпълнителният директор на Х Линда Якарино обяви в платформата, че „нито една малка група не трябва да има правото да монополизира какво ще се монетизира. Закриването на организацията е важно потвърждение на това и необходима стъпка в правилната посока. Уверена съм, че това означава, че предстои реформа на цялата екосистема“, допълва Якарино.
В Алианса членуват над 100 рекламодатели, агенции и платформи за онлайн реклама. Той е основан през 2019 г. с амбицията да помогне за създаването на обща платформа за рекламодателите в разговорите им с големите платформи и да имат един глас в обсъждането на това какво съдържание има в социалните мрежи, как се модерира и съответно как са защитени брандовете като репутация и да не се появяват рекламите им редом до неподходящо съдържание.
След като Илон Мъск купи Twitter, той направи множество промени в социалната мрежа, някои от които предизвикаха недоволството на рекламодателите. Съответно много от тях се оттеглиха от социалната мрежа в знак на протест. Мъск смята, че Алиансът е оказвал натиск върху водещи брандове да спрат рекламите си в Twitter след като е сменил собствеността си.
Обвиненията на Мъск не са нови. Той ги твърди от месеци, като провокираха дори изслушване в комисия на американския Конгрес през юли. Сега именно говорителят на правната комисия, която проведе изслушването, казва, че разпадането на Алианса е „голяма победа за Първата поправка и за председателя Джордан“.
Мъск призова и други компании, които се смятат за ощетени от рекламодателите и въпросните организации, да се присъединят към делото или да заведат свои отделни искове. Междувременно той използва Х, за да акцентира проверката на фактите на платформата, като задава въпроси за различни твърдения, които потребителите да проверят и да потвърдят или отхвърлят. Той публикува и данни, според които Х е водещата платформа за новини в 140 държави и през юли е достигнала най-голямото потребление в историята си.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари