Стратегията на HP за продажба и поддръжка на своите принтери отдавна е обект на оплаквания от страна на клиентите поради твърдата позиция на компанията по отношение на консумативите от трети страни. Притежателите на принтери HP, които използват неоригинални касети, редовно се сблъскват с това, че принтерът им блокира и отказва да печата. Оказа се, че тези клиенти са "лоша инвестиция" за HP.
Това е само една от да кажем, нетактичните забележки, които главният изпълнителен директор на HP Енрике Лорес направи по време на неотдавнашно интервю за CNBC. Първоначално разговорът бе доста конструктивен относно тенденциите на пазара на персоналните компютри и влиянието на изкуствения интелект. Но след като бе попитан за колективния иск, подаден срещу HP заради непреклонната му политика по отношение на консумативите за принтери, Лорес заяви, че като блокира принтерите да използват неоригинални касети, HP защитава интелектуалната си собственост.
"За нас е важно да защитаваме интелектуалната си собственост. Има много интелектуална собственост, която влагаме в машите тонер касети и в печатащите глави на принтерите. И когато идентифицираме касети, които нарушават нашата интелектуална собственост, прекратяваме работата на принтера", казва Лорес.
Лорес счита, че тонерите от трети страни не могат да се използват, тъй като не са разработени от HP за нейните продукти. В някои отношения това е оправдано - неоригиналните мастила със съмнително качество могат да запушат печатащата глава. Но Лорес отиде още по-далече - според него касетите на трети страни представляват риск за сигурността. Той твърди, че те "могат да вкарат вируси", които след това да разпространят зловреден софтуер в принтера и накрая в компютъра на потребителя.
Според Лорес HP се стреми да направи печатането възможно най-лесно, а касетите от трети страни пречат на това начинание. Коментирайки оплакванията на клиентите относно изкуствено завишената цена на мастилата на HP, Лорес откровено заяви, че HP губи пари, когато продава своето оборудване, и че продажбата на мастила и други аксесоари е част от бизнес модела, чрез който HP реализира своята печалба.
"Обявихме това още преди няколко години: целта ни е да намалим броя на така наречените "клиенти на загуба", защото всеки път, когато клиентът купува принтер, това е инвестиция за нас. Ние инвестираме в този клиент и ако той не печата достатъчно или не използва нашите консумативи, това е лоша инвестиция", заяви Лорес.
Според изданието Hot Hardware, истинската мотивация на изпълнителния директор на HP е, че компанията се стреми да промени самия модел на взаимодействие с клиентите, като се опитва да въведе "абонаментен печат". Според Лорес подобен подход трябва да "премахне бариерите пред печата". Разбира се, абонаментният модел може да предложи някои предимства. Само че принуждаването на клиентите да преминат към него може да има обратен ефект, тъй като потребителите гласуват с портфейлите си, а на пазара на печатащи устройства има много алтернативи.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
22358
1
27.01 2024 в 18:44
Последни коментари