Google актуализира логото си за първи път от десетилетие насам

Мария Иванова Последна промяна на 15 май 2025 в 20:00 456 0

Google актуализира логото си за първи път от десетилетие насам

Снимка Google

Google актуализира логото си за първи път от десетилетие насам

Технологичният гигант Google представи редизайн на своето цветно „G“ лого, което е най-значителната визуална промяна в брандинга на компанията от 2015 г. насам. В следващите дни милиарди потребители по света ще забележат новата икона на своите смартфони, таблети и други устройства, тъй като актуализацията се внедрява постепенно във всички продукти и услуги на компанията.

Преди редизайна логото беше съставено от четири ясно разграничени цветни секции - червено, жълто, зелено и синьо. Сега обаче Google е избрал по-плавен градиентен ефект, който прелива от червено през жълто и зелено до синьо.

Промяната вече е интегрирана в страницата на приложението Google Search за iOS, както и в Android приложението с версия Google 16.18. Очаква се новият дизайн постепенно да бъде въведен и в други приложения и услуги на компанията.

Как се променя визуалната идентичност на Google

Редизайнът е логично продължение на последната голяма промяна в брандинга на Google, която се случи през септември 2015 година. Тогава компанията премина от серифен шрифт към модерния Product Sans и представи кръглата икона „G“, която замени по-старото малко „g“ на син фон.

Причината за промяната тогава беше по-доброто адаптиране на логото към различни устройства и начини за въвеждане на данни, включително докосване, писане и гласово управление.

С новия редизайн Google изглежда синхронизира визуалния стил на своето най-емблематично лого с дизайна, използван за чатбота с изкуствен интелект Gemini. Google Gemini използва градиенти от синьо към лилаво, оформени в мотив от ромбове и звезди. Освен това шестбуквеното лого на Gemini също следва този градиентен стил.

Повече към AI

През последните години Google залага все повече на изкуствения интелект, като го интегрира в своите основни платформи. По-рано тази година компанията започна да тества AI-базиран инструмент за търсене, който обобщава резултатите в по-разговорен формат, подобно на конкурентния ChatGPT.

Макар че традиционните цветове на Google - червено, жълто, зелено и синьо - винаги са били основни за бранда, изглежда компанията адаптира своето визуално представяне към стилистиката на своите AI продукти. Тази промяна вероятно е само първата стъпка от по-широка стратегия за модернизиране на дизайна и по-силно интегриране на изкуствения интелект в идентичността на Google.

    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    Няма коментари към тази новина !