Британските медии скочиха срещу функцията за блокиране на реклами на Apple

Мария Иванова Последна промяна на 14 май 2024 в 17:02 285 0

apple

Снимка Apple

Британските медии скочиха срещу функцията за блокиране на реклами на Apple

Британски медийни групи изразиха остро несъгласие с предложените промени в политиката на Apple за блокиране на реклами. В открито писмо до технологичния гигант, Асоциацията на новинарските медии (News Media Association - NMA), която представлява 900 национални, регионални и местни издания във Великобритания, подчертава, че всяка стъпка към ограничаване на рекламите би могла да има сериозни последствия за финансовата устойчивост на журналистиката.

Apple планира да включи нова функция за защита на личните данни в следващата актуализация на iOS 18. Тази функция, която ще бъде вградена в браузъра Safari, ще използва изкуствен интелект за премахване на реклами и друго нежелано съдържание от уебсайтовете. NMA се опасява, че тя може да блокира рекламите, които са основен източник на приходи за много новинарски сайтове.

В писмото, цитирано от Financial Times, се казва, че професионалната журналистика се нуждае от финансиране, “а рекламата е основен източник на приходи за много издатели”. Онлайн платформите, включително уеб браузърите и социалните мрежи, играят ключова роля за достъпа на обществеността до журналистическото съдържание, подчертават от медийната асоциация. Тези платформи не само предоставят важен канал за разпространение на новини и информация, а също предлагат възможности на издателите да генерират приходи от своето съдържание в цифровия свят.

Ето защо автоматичното блокиране на онлайн рекламите създава сериозни притеснения сред голяма част от издателите, които вече се борят с намаляващите приходи, в следствие на действията на отделни технологични компании. През последните години медийните групи се оказаха в затруднено положение, след като технологичните гиганти, на които те разчитат за предоставяне на новини и съдържание, ограничиха трафика към новинарски сайтове и затрудниха печеленето на пари.

През 2021 г. софтуерна актуализация въведе функция на Apple, наречена “Прозрачност на проследяването на приложения”, която забрани на приложенията и рекламодателите да събират данни за потребителите на iPhone без тяхното изрично съгласие. Повечето потребители отказаха да дадат разрешение и Apple затегна защитата на личните данни в следващите актуализации на iOS, включително чрез допълнителни ограничения за пръстовите отпечатъци на устройствата и проследяването на имейли.

Google заплаши, че ще последва Apple и ще блокира бисквитките на трети страни, използвани от рекламодателите за таргетиране на аудиторията. Ход, който впоследствие беше отложен поради опасения от санкции от страна на регулаторните органи.

Миналата година Meta реши да намали броя на новините във Facebook, включително да премахне Facebook News и Instant Articles в Европа, което доведе до намаляване на трафика за медийните групи. Тя също прекрати схема за финансиране на местната журналистика в Обединеното кралство.

Всички тези ходове доведоха до спад в цифровите приходи на много вестникарски групи. Много ръководители на медии са особено ядосани от използването на безплатно вестникарско съдържание с цел разширяване аудиторията на социалните мрежи.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !