Електрическият пикап на Илън Мъск със сигурност е перфектен за пътешествие извън града, но за места, където няма никакви пътища навярно няма да е подходящ. Британската стартираща компания Fering, основана от Бен Скот-Гедес (Ben Scott-Geddes), който е бивш специалист на McLaren, възнамерява да изгради автомобил с ниски вредни емисии, който да е подходящ за спасителни работи и експедиции, устойчив към екстремални натоварвания и има невероятен пробег от 7 хиляди километра. Първия прототип е вече готов и се тества. Масовото производство е планирано за първата половина на 2022 година.
В този електромобил не се използват литий-йонни батерии, а литий-титанови акумулаторни батерии. Тези захранващи елементи имат много дълъг технологичен живот, бързо се зареждат и надеждно работят при температури от -40 до +60 °C. Основният недостатък на литий-титановите батерии е сравнително ниската плътност на енергията - от 30 до 110 Wh/kg. Стандартните литий-йонни акумулаторни батерии предлагат плътност на енергията около 260 Wh/kg. Това означава, че този автомобил с повишена проходимост ще може да измине с помощта на своя акумулаторен блок едва 80 км. Ето защо в новия SUV е поставен 70 KW трицилиндров генератор, работещ с биодизел. Той е специален и осигурява висока ефективност на горивото - консумацията е около 5,6 литра на 100 километра. С поставените допълнителни резервоари пробегът достига сериозните 7 хиляди километра.
Възможно е използването и на други горива, ако биодизел няма. По поръчка се предлагат бензинов двигател или водородни горивни елементи.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари