Проучването на онлайн рекламния бизнес, представено от аналитичната компания Appsumer показа, че Apple бързо набира скорост в сферата на дигиталната реклама, като в същото време Facebook и Google губят популярност. Направен е подробен анализ на рекламния бюджет на над 100 различни компании, които създават и предлагат на пазара мобилни приложения с реклами. Представеният отчет демонстрира, че рекламният бизнес на Apple е спечелил изключително много от голямото обновяване конфиденциалността на iOS, което корпорацията от Купертино извърши през 2021 година.
Да напомним, че след излизането на версия iOS 14.5 потребителите на iPhone и iPad вече имат право на избор дали да разрешат следенето и събирането на техните данни с цел подобряване на рекламите. В средата на месец юли аналитичната компания Branch съобщи, че само 25% от потребителите са дали съгласие за събиране на техните данни и за тяхното следене в уеб пространството. Това предизвика паника в рекламната индустрия.
Още тогава агенция Bloomberg обърна внимание, че влиянието на новата политика на Apple усещат най-вече рекламодателите на Facebook. Според тази информация, най-голямата социална мрежа вече не може да предоставя на своите клиенти-рекламодатели данните, които им дават възможност да разберат доколко е ефективна и дали изобщо има полза от тяхната реклама. Компаниите, които провеждат рекламни кампании във Facebook от името на крупни клиенти заявиха, че социалната мрежа повече не може достоверно да разбере колко продажби осигурява рекламата, понеже вече няма как точно да се определи кои реклами работят ефективно във Facebook. Загубата на тези данни оказва голямо влияние на социалната мрежа и върху нейната възможност да показва реклами на своите потенциални нови клиенти. Също така, става по-трудно да се оказва влияние на хората с помощта на реклами показващи стоки, които те са видели в интернет, но така и не са ги купили.
Сега, според резултатите за второто тримесечие на тази година рекламодателите са поместили в App Store с 4% повече реклами в сравнение със същия период на миналата година и ефективността на рекламите екосферата на Apple вече е 94,8%. От друга страна, приемането на рекламите в екосферата на Facebook е намаляло с 3% до ниво от 82,8%, допълва Appsumer. Рейтингът на Google относно ефективността на показваната реклама е паднал с 2% и се е изравнил с този на Apple.
"Интересно е, че тези ограничения не въздействат толкова силно на рекламодателите на самата Apple, в сравнение с другите компании" - заяви Шумел Лайс, топ-мениджър на Appsumer. "По този начин Apple вижда повече данни, което е голямо преимущество в сравнение с другите канали за разпространението на рекламата в операционната система iOS".
Що се отнася до сумарните разходи по отношение на разработчиците на приложения с онлайн реклами, Google си остава на първо място с 34% от получените средства. Facebook е на второ място с 28%, а след тях е Apple с 15%. По този показател Facebook има ръст от 4%.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари