Технологичният гигант Apple обяви, че придобива базирания в Лос Анджелис стартъп Mira, който произвежда очила с добавена реалност (AR) за американската армия. Новината идва скоро след обявяването на първите очила за хибридна реалност (AR/VR) на компанията - Vision Pro, които се продават на цена от 3499 долара.
Сделката беше обявена от главния изпълнителен директор на Mira - Бен Тафт, който публикува в личния си профил в Instagram, че е развълнуван за следващата глава на Mira в Apple. В публикацията се посочва също, че като част от договора за придобиване гигантът е интегрирал в екипа си поне 11 служители на Mira.
За момента не се разкрива точната сума, за която производителят на iPhone придобива стартъпа, който преди това успява да привлече финансиране от около 17 млн. долара. Официалният коментар на Apple за сделката гласи, че компанията от време на време купува малки технологични стартъпи и обикновено не разкрива целите и плановете си.
Известно е, че Mira има съществуващо споразумение с военновъздушните и военноморските сили на САЩ за около 700 хил. долара. Все още не е ясно обаче дали сътрудничеството на стартъпа с военните ще продължи след присъединяването му към Apple.
Договорът с военновъздушните сили включва използването на очилата Mira Prism Pro за обучение на военни пилоти. Освен това Mira има договор и с Nintendo, която използва AR очилата на стартъпа в своите тематични паркове в Япония и Universal Studios в Лос Анджелис.
AR очилата на Mira, подобно на Vision Pro на Apple, разполагат с "дисплей, който не пречи на потребителя да вижда реалния свят". Те също така са съвместими с лични предпазни средства като шапки и каски.
Припомняме,че Apple представи очилата си със смесена реалност по време на Световната конференция на разработчиците WWDC 2023, която се проведе в понеделник. Vision Pro развълнуваха публиката със своите възможности и цена, поставяйки въпроса колко голяма и поглъщаща може да стане екосистемата на компанията. С придобиването на Mira темата става още по-интересна.
Очилата на Apple излизат на пазар, пълен с устройства, които все още не са се наложили сред потребителите, и ще я поставят в пряка конкуренция с Meta. Конкуренцията между двете компании се задълбочава след години на сблъсъци по въпроси, свързани с поверителността на личните данни на потребителите и контрола върху платформите за разработчици.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари