Apple и Amazon се завръщат като рекламодатели в Twitter

Мария Иванова Последна промяна на 06 декември 2022 в 10:03 1179 0

Twitter on Apple

Снимка Daddy Mohlala/Unsplash

Apple и Amazon се завръщат като рекламодатели в Twitter

Илон Мъск обяви, че технологичният гигант Apple е възобновил инвестициите си за реклама в Twitter. Новият собственик на платформата очаква Amazon също да се върне сред рекламодателите ѝ скоро.

Милиардерът се надява, че завръщането на двете големи технологични компании ще облекчи положението на социалната мрежа, което се утежни след скорошното масовото напускане на рекламодатели заради притеснения, свързани с начина на модериране на съдържанието. Той признава пред последователи по време на аудио предаване на живо в Twitter Spaces, че Apple е най-големият рекламодател в платформата.

От изявлението на Мъск става ясно още, че производителят на iPhone е възобновил рекламите си в пълен размер и планира да инвестира в Twitter около 100 млн. щ. долара годишно.

Приходите от реклама на Twitter

намаляха бързо след придобиването ѝ от Илон Мъск, което наред с други причини доведе до масово напускане на персонал. Скоро след поглъщането ѝ милиардерът уволни половината от осемте хиляди служители на платформата, сред които и нейни висши ръководители.

Преди това да се случи Apple беше най-големият рекламодател в Twitter. Само през първото тримесечие на 2022 г. компанията е похарчила 48 млн. щ. долара за реклами в социалната мрежа. Вложенията ѝ в платформата обаче бързо намаляват.

Връщането на инвестициите на Apple и Amazon

идват в критичен за Twitter момент заради бързото отдръпване на рекламодатели след като Мъск пое управлението на платформата. Не е ясно обаче дали те ще помогнат за преодоляване на дефицита от загубата на инвестициите за реклама на много други големи компании, включително Ford, General Motors, General Mills, Pfizer, United Airlines, Balenciaga и други.

Миналата седмица се появиха съобщения, че Twitter е предлагала на рекламодателите огромни отстъпки, за да ги примами обратно. Според информацията, платформата е предлагала двойни ползи на всеки рекламодател, готов да похарчи повече от 500 хил. щ. долара. Не е ясно обаче дали завръщането на Apple и Amazon е договорено при тези условия.

Предполагаемото завръщане на производителя на iPhone като рекламодател в Twitter и неотдавнашната среща на Мъск с изпълнителния директор Тим Кук вероятно ще сложат край на враждата между двете компании. Тя беше подклаждана преди всичко от новия собственик на Twitter, който твърдеше, че Apple е заплашила да блокира неговата социална мрежа в магазина си за мобилни приложения. Милиардерът дори попита в поредица от туитове дали Apple мрази свободата на словото и дали ще преследва и компанията му за електрически автомобили Tesla.

Рестартът на Twitter Blue

Не е ясно как преодоляването на враждата ще се отрази на новата абонаментна услуга Twitter Bluе, струваща 8 щ. долара на месец. Стартирането ѝ беше отложено в опит да се заобиколи таксата от 30%, която Apple иска за всички покупки, направени през iPhone, включително и абонаменти като Twitter Blue.

Мъск и неговият екип се опитаха да заобиколят таксата, като започнаха да предлагат абонаменти за Blue на уебсайта на Twitter. Някои анализатори предполагат, че с възобновяването на рекламите, социалната мрежа вероятно ще се съгласи да плаща т.нар. „данък на Apple“ върху абонаментите.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !