Всеки геймър, който използва платформата Steam, си е задавал въпроса какво ще се случи с игрите, които си е купил, ако профилът му бъде хакнат, откраднат или загубен. По-запалените играчи имат доста големи лични каталози с игри, добавки, постижения, специално съдържание и т.н.
Мнозина съвсем логично биха се притеснили, ако всичко това изчезне изведнъж. Особено имайки предвид колко много време и средства са отделили. И докато „едно време“, когато игрите идваха на диск, беше ясно, че геймърът ги притежава и докато има машина, на която може да използва дисковете, може да играе игрите колкото иск и никой не може да го спре.
В ерата на дигиталните копия обаче, това далеч не е така. Вече дори и Steam казва, че купуваме само лиценз за играта, но не я притежаваме, съобщава Ars technica.
От няколко дни, при купуване на игра в Steam, под бутона за плащане е добавен ред, който пише: „Купуването на дигитален продукт осигурява лиценз за продукта в Steam. За пълните условия, моля вижте Споразумението на Steam с абонатите“.
Това уточнение се появява заради новоприет закон в Калифорния, който адресира рекламирането на дигиталните стоки и услуги, включително и описва какво се смята за фалшива реклама. А за това може да се приеме дори и неясно описание на продукт, което остава погрешни впечатления в клиента. И наистина, много геймъри си мислят, че купуват дигитално копие на играта, което остава тяхно. Всъщност се оказва, че купуват лиценз, т.е. право да я играят, но не я притежават.
Калифорнийският закон яко казва, че дори не могат да се използват думи като „купи“ (buy), тъй като създават впечатление, че се получава собственост. Затова се въвежда и думата „плащане“ (payment). Думата Buy може да се използва, когато играчът ще получи дигитално копие, което може да изтегли на собствено устройство и да съхранява неограничено време без никога да е нужна връзка с интернет, за да я инсталира или играе. Тогава наистина притежава копие от играта.
От години Steam всъщност продава лицензи, като това е описано в потребителското споразумение. Сега обаче законът въвежда конкретни изисквания това да бъде написано и при покупката, както и оформя какво е притежаване на дигитално копие.
Реално няма да има никаква промяна в работата на Steam или другите платформи. Те просто трябва да опишат процедурата по-ясно.
Разбира се, за изцяло мултиплейър игрите, които изискват интернет връзка, ситуацията е малко по-различна. Това са продукти, които не могат да се използват без мрежата, а разработчиците им често си запазват правото да ги прекратяват по свое усмотрение. Това се случи по-рано т.г., когато Ubisoft например закри сървърите на играта The Crew, която беше само онлайн и дори я изтегли от личните каталози. Компанията обяви, че причината за прекратяването на десетилетната игра е поддръжката на сървърите и лицензионни проблеми.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари