Пазарът на мобилни игри ще се свие за пръв път в ерата на смартфоните

Стоян Ненов Последна промяна на 15 декември 2022 в 13:19 1750 0

Mobile Gaming

Снимка Screen Post/Unsplash

Пазарът на мобилни игри ще се свие за пръв път в ерата на смартфоните

Мобилните игри са голям бизнес, чийто мащаби мнозина не осъзнават. Игрите са част от мобилните телефони от години. Например прословутата „Змия“ в някои от моделите на Nokia през 90-те. А с възхода на смартфоните, игрите за мобилни устройства станаха доста по-разнообразни и сложни.

Днес те са пазар за над 100 млрд. долара годишно. И освен това генерират половината от всички приходи на гейминг индустрията като цяло, отбелязва Financial Times. Но тази година това ще се промени.

Според данни на компанията за анализи Newzoo приходите на мобилните игри ще се свият с 6.4% тази година до 92.2 млрд. долара. Това е рязък завой в обратната посока, след като миналата година секторът записа ръст от 7.3%, а през 2020 г. скокът беше 25.6% заради ограничителните мерки и повечето време, което хората прекараха по домовете си.

Прогнозата и на друга компания – Ampere Analysis, също е в този дух. Тя очаква свиване също с 6.4% спрямо 2021 г. Причината е по-слабото представяне на трите най-важни пазара за бранша – САЩ, Китай и Япония. Ampere казва, че това трябва да е „момент за събуждане“ на индустрията.

Свиването на пазара на мобилни игри през тази година е първото от повече от десетилетие и за пръв път откакто започна ерата на смартфоните. Това ще е проблем за целия гейминг бранш. Според данните на Newzoo, мобилните игри са най-големият пазар в сектора дори и след свиването до 92.2 млрд. долара.

Далеч на второ място са игрите за конзоли с приходи през 2022 г. в размер на 51.8 млрд. долара, следвани от игрите за компютри – 38.2 млрд. долара. Огромната част от приходите идват от мобилните игри, които пък се характеризират предимно с безплатни заглавия с покупки вътре в тях, както и много активни рекламни кампании в социалните мрежи.

Свиването на приходите на игрите се отразява на техните бюджети за реклама. В резултат и самите ИТ гиганти, които разчитат на онлайн реклама, вече отчитат спад на своите доходи. Meta, Apple и Google споделят, че кампаниите покрай мобилните игри са по-малко и това се усеща във финансовите им резултати.

Разходите за реклама са твърде високи за повечето гейминг студиа. Характерно за този пазар е, че той може да генерира огромни доходи, но те са разпределени между много повече фирми, отколкото при другите категории. „Трябваше да сменим цялата си стратегия към игрите“, казва Алекс Язди, съосновател на френската компания Voodoo, която е създател на игрите Helix Jump и Hole.io.

Язди казва, че по-високите разходи за реклама, карат компанията да се насочи към игри, които са по-малко като брой, но с повече стойност в тях с цел да се създадат повече лоялни играчи, които да плащат.

Според Дмитри Букман, съосновател на Playrix, причината е, че до миналата година е имало „луд период“, през който множество стартъпи са финансирани в най-различни бизнес сектори. Това доведе до твърде много пари за онлайн реклама, което вдига цените на услугата и изтласква гейминг пазарите от него.

Букман смята, че има още по-голям проблем. Пазарът на мобилни игри достига точката на пренасищане и новите заглавия много трудно пробиват. Иновациите също достигат своя пик и се забавят. Така предимно игрите, които вече има установени фен бази ще доминират пазара и ще привличат по-големия дял от приходите.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !