Тази седмица започва най-голямото технологично изложение за потребителска електроника в Югоизточна Азия, Computex. Очакват ни разбира се много и разнообразни новини, като вече сме свидетели и на първите по-значими такива. В случая става дума за най-новите разработки на NVIDIA, която анонсира множество нови разработки, като сега ще се спрем на Avatar Cloud Engine (ACE) за игри. Това решение дава възможност за създаване на AI базирани управлявани от компютъра герои (NPC).
ACE представлява персонализиран AI модел, който трансформира игри чрез въвеждане на интелект към NPC персонажите чрез естествени езикови взаимодействия. Новият инструмент ще е наличен за разработчиците, които ще могат да го използват за изграждане и въвеждане на персонализирани реч, разговори и анимирани AI модели в софтуера и игрите си. От NVIDIA споделят, че генеративните ИИ решения имат потенциала да доведат до революция по отношение на нивото на интерактивност с игровите герои.
ACE for Games предоставя оптимизирани основни модели с AI за реч, разговори и анимация на NPC. Това включва NVIDIA NeMo за изграждане, персонализиране и въвеждане на езикови модели чрез собствени данни. Големите езикови модели могат да бъдат настройвани в зависимост от сюжета и с предистории, като също така има записи срещи непродуктивни разговори чрез NeMo Guardrails.
Заложено е и на NVIDIA Riva за автоматично разпознаване на реч и текст към глас за постигане на гласови разговори на живо. Друго решение е Omniverse Audio2Face, което моментално създава експресивна лицева анимация, която да съответства на гласа. Audio2Face може да бъде свързана с Unreal Engine 5, което означава, че разработчиците ще могат да добавят анимации директно към MetaHuman персонажи.
Разработчиците могат да използват цялостното решение ACE for Games или да използват само необходимите им модули. NVIDIA си сътрудничи с Convai за демонстрация на възможните приложения на набора от инструменти за изграждане на NPC. Convai е фокусирана върху създаването на разговорни ИИ за виртуални светове. В показаното демо играчите могат да взаимодействат с Jin, готвач в заведение за бързо хранене. Той отговаря на директни запитвания и е постигнато високо ниво на реализъм, придържайки се към сюжетната линия. Демонстрацията е пресъздадена в Unreal Engine 5 чрез най-новите ray-tracing функционалности и NVIDIA DLSS.
Невралните мрежи, които правят възможна ACE for Games са оптимизирани за различни способности при разнообразни мащаби. Основната услуга ще даде възможност на разработчиците да настройват модели за игрите си, които могат да бъдат разгърнати през NVIDIA DGX Cloud и компютри с GeForce RTX в реално време. Моделите са оптимизирани за ниска латентност, което позволява бърза реакция. Audio2Face ще бъде използвана за предстоящата S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl, както и във Fort Solis.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари