Технологичният сектор преминава през поредна вълна на съкращения, като в случая тя засяга и новата придобивка на Microsoft, Activision Blizzard. Наред със служителите, които ще бъдат съкратени, студиото прекратява и разработката на анонсирания си в началото на 2022 г. проект за сървайвъл игра.
Играта все още нямаше име, като трябваше да се появи за компютри и конзоли, като въведе нови персонажи и сюжети. За прекратяването на проекта научихме от вътрешна бележка от Главния изпълнителен директор на Microsoft Gaming, Фил Спенсър, който пише, че Blizzard спира тази разработка и ще прехвърли част от служителите в нея към други обещаващи проекти в ранен етап на развитие.
Спенсър също така споделя, че Microsoft съкращава 1900 служители, като част от тях вече са получили известие за това, а другите ще го получат през идните дни. Съкращенията обхващат 8.64% от всичките 22 000 служители на гейминг подразделението на компания. Те засягат редица екипи в Blizzard, включително за разработка, организационни и корпоративни. Това идва на фона за обещанието за запазване на колкото се може повече хора след сливането.
Засегнати ще бъдат и служителите във филиалите Xbox и ZeniMax Media. Съкращенията „отразяват фокуса върху продукти и стратегии, които са най-обещаващи за бъдещия растеж на Blizzard“. Според представител на Microsoft така Blizzard и Xbox ще могат да предоставят по-амбициозни игри за повече платформи. Междувременно съкратените ще получат обезщетения според местните закони.
Президентът на Blizzard, Майк Ябара, обяви, че напуска компанията, а такъв ход предприема и шефът на дизайна, Алън Адам. Припомняме, че миналата година Microsoft съкрати 10 000 човека или 4.5% от всичките си 221 000 служители. Това беше свързано с част от усилията по придобиването на Activision Blizzard.
Както вече споменахме, сегашните съкращения съвсем не са изолиран случай в технологичния сектор. Подобни мерки предприеха големи работодатели включително IBM, Google, SAP и eBay, а от гейминг пазара платформи като Unity, Twitch и Discord. Разбира се намаляването на работния състав в гейминг подразделението на Microsoft беше съвсем очаквано след придобиването на Activision Blizzard. Това е така, тъй като има припокриващи се позиции. Иначе тази седмица пазарната капитализация на Microsoft надмина 3 трлн. долара. Това е втората компания след Apple, която отчита подобно постижение.
Предстои да видим как Microsoft ще успее да интегрира Blizzard в редиците си и дали това ще се отрази положително на популярното гейминг студио.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари