Blizzard предприема полезен ход за Diablo IV

Павлин Луканов Последна промяна на 19 август 2022 в 17:54 2412 0

Diablo IV

Снимка Blizzard

Diablo IV

Като дългогодишен фен на серията Diablo, една от най-успешните продукции на Blizzard, с голямо безпокойство наблюдавам случващото се с поредицата. Това е така заради решението на компанията да заложи на схемата free to play за последното заглавие, Diablo Immortal. При този подход достъпът до играта е безплатен, но за монетизация (привличането на пари) се разчита на вътрешни покупки (т.нар. микротрнасакции). Това не би било проблем ако именно от тези платени елементи не зависи по-бързият напредък и развитие на героите.

Този ход беше посрещнат с критики от страна на геймърите, но пък се оказа успешен по отношение на приходите за компанията. Именно в това се коренеше и притеснението ми за Diablo IV, следващото попълнение в основната серия. Blizzard донякъде ги разсейват с последната си публикация, свързана с прогреса по разработката на играта.

От нея става ясно, че компанията ще разпространява Diablo IV с еднократна покупка, като след това ще има вграден магазин и опционални сезонни абонаменти. Най-важното обаче е, че единственият начин да развиете героя си ще е чрез игра. След завършване на основната сюжетна линия, обаче ще се разчита на сезони за допълнително надграждане.

Годишно ще има до четири сезона, като всеки от тях ще включва различни новости, включително промени в баланса, мисии и специфични предмети, които могат да бъдат събирани. За всеки сезон ще трябва да създавате нов герой, който обаче след приключване на сезона ще може да бъде запазен в така наречения Eternal Realm и ще можете да продължите да играете с него.

Сезоните ще включват безплатни и платени части, с което ще се предостави възможност на всеки да се включи в тях. В безплатната част ще има сезонно подсилване (Season Boost), което ще позволи по-бързото качване на нива. Към това платеният абонамент добавя допълнително оборудване и вътрешна валута. Последната може да се използва за покупка също на екипировка от вградения в играта магазин. От компанията посочват, че нищо в него няма да дава директно предимство на геймъра.

Освен това някои от най-добре изглеждащите части от оборудването на героите ще може да бъде добивано и само с игра. Магазинът ще предложи по-голямо разнообразие от продукти. Демонстрираните възможности в това отношение са доста по-прилични спрямо Diablo Immortal, но това е и очаквано, тъй като Immortal основно е насочена към мобилния гейминг. Освен това при покупка на премиум комплект за специфичен клас герои, можете да използвате включените в него продукти за всеки герои от този клас в акаунта ви.

От компанията въвеждат и нова механика за напредък наречена сезонно приключение (Season Journey). В него ще можете да печелите екипировка чрез изпълнение на специфични задачи, като механиката е включена в основната игра. Предвидени са и събития на живо, които са свързани със специфична тематика.

Очаква се Diablo IV да дебютира догодина за компютри и конзоли, като все още има време до тогава. Все пак решението за монетизация на Blizzard е обнадеждаващо от чисто потребителска гледна точка.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !