AI на Microsoft генерира популярната игра Quake II и ядоса геймърите

Стоян Ненов Последна промяна на 07 април 2025 в 20:15 874 0

AI на Microsoft генерира популярната игра Quake II и ядоса геймърите

Снимка MuseAI

AI на Microsoft генерира популярната игра Quake II и ядоса геймърите

Изкуственият интелект на Microsoft е генерирал версия на популярната игра Quake II, която може да се играе, съобщава The Verge. За целта е използван новият алгоритъм Muse AI, който не просто създава играта, но и позволява тя да бъде контролирана от играча.

Muse AI е в много ранна фаза, но вече има пуснато демо на Quake II, което може да се играе. Геймплейът е доста муден и накъсан, но това е само демонстрация на възможностите на AI. Всъщност това е и подобрената версия, която е създадена бързо след оригиналната. Тя беше представена по-рано т.г. и работеше на едва 10 кад/сек при резолюция 300х180. Тогава играта не можеше да се играе, но новата версия е с резолюция 640х360 и по-висок каданс.

Означава ли това, че Muse AI един ден ще замени гейминг студиата и потребителят ще може да каже каква игра иска и алгоритъмът ще му я създаде? По-скоро не. Идеята на Muse AI е да помага на разработчиците на игрите да достигат до прототипи на своите игри по-бързо и евтино. Друга възможност на алгоритъма ще е да помогне за модернизирането на стари игри, които в момента не могат да се играят на новите компютри, а студиата не ги обновяват, тъй като е икономически неизгодно за тях.

„Представете си свят, в който от малко данни от геймплея и видео, AI модел ще може да научи старите игри и да ги направи достъпни през всяка платформа, на която работи моделът. Отварят се много възможности, когато моделите могат да научат как да пресъздадат дадена игра без е нужен оригиналният енджин или хардуер“, казва изпълнителният директор на Microsoft Gaming Фил Спенсър.

Ентусиазмът на Microsoft обаче беше попарен от негативни реакции на геймърите, съобщава VideoGamesChronicle. Макар компанията изрично да казва, че AI-генерираният Quake II няма за цел да бъде точно копие на оригиналния и това е само ранна, ограничена симулация, феновете не бяха доволни.

„Направихме програма, която бледо и неточно пресъздава как би изглеждало да играеш на Quake II сега. Изисква същото оборудване като да играеш оригиналната игра, но използва милиард пъти повече електричество“, пише потребител в Х.

Изпълнителният директор на Epic Games Тим Суини също се включи в критиките, като публикува меме с кучето Дож с ироничния текст „голяма игра, много Quake”, с което се подиграва на способностите на демото. Други фенове бяха още по-критични и обявиха, че според тях това демо „плюе върху работата“ на разработчиците по света.

Други пък смятат, че показва, че AI няма да замени хората. Наскоро изпълнителният директор на Take-Two Interactive Щраус Целник обяви, че според него навлизането на AI дори ще увеличи работните места и ще даде възможност на повече хора да работят професии, които иначе не биха могли. Това ще е така, защото AI ще им помага и ще върши по-сложната задача, а хората ще могат да развиват своите идеи по-пълноценно и бързо.

    Всички новини
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    Няма коментари към тази новина !