Един от основните недостатъци на електромобилите е ограниченият пробег с едно зареждане. Това е така заради ограничения на батериите, а това в комбинация с нуждата от повече време за зареждане (спрямо автомобилите с ДВГ) и по-високите цени, правят избора на подобно превозно средство неприемливо за много потребители.
Разбира се постепенно се бележи напредък по отношение на всички направления, а сега научаваме и за ново постижение конкретно при обхвата с един заряд. То е направено в Китай, най-големият пазар за електромобили, и е на производителя Nio. Компанията скоро ще пусне в продажба батерия в полу-солидно състояние, която е с капацитет 150kWh (140kWh използваеми), което е и най-големият капацитет в пътнически модел.
За да демонстрира възможностите, които предлага използването на подобна батерия, главният изпълнителен директор на Nio, Уилиям Лий, кара прототип на ET7 на разстояние 1044 км в рамките на 14 часа (12.4 часа, изключвайки спиранията). В края на пътуването батерията е с 3% капацитет, което потенциално дава още до 30 км. Така се задминават много автомобили с ДВГ, макар и те да могат бързо да заредят, без много почивка.
Средната скорост е била 83.9 километра в час, като максималната скорост е ограничена до 90 км/ч. Температурният диапазон е от -2 до 12 градуса по Целзий. Добавеното тегло е около 190 филограма, като освен шофьора е имало и пътник. Иначе пътуването е от Шанхай почти до Шиамен. От голям интерес представлява и твърдението, че всички модели на Nio могат да бъдат обновени с новата батерия чрез програмата за замяна на батерии на Nio.
Батерията с висок капацитет на ET7 ще е налична под формата на допълнителна покупка на изплащане, отделно от електромобила. Преди време от компанията споделиха, че тя може да е с цена колкото за превозното средство (ET5), около 42 000 долара (75 000 лв.).
батерията се произвежда от WeLion New Energy Technology и разчита на клетки с наситеност от 360 Wh/kg или 260 Wh/kg за целия пакет. Този тип батерии използва гел, глина или смолни електролити, предлагащи по-висока енергийна наситеност и устойчивост на огън спрямо актуалните технологии. Разбира се това е междинен ход преди създаването на готови за масова употреба твърдотелни/солидни батерии, които ще имат двойно по-висока наситеност.
Nio производител на луксозни електромобили в Китай, който предлага автомобилите си без включена батерия. Тя се придобива като услуга с месечен абонамент. В нея има опция за смяна на батерията с такава с по-голям капацитет.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари