В понеделник Великобритания официално въведе новия си закон за онлайн безопасност, който проправя пътя за по-строг контрол над вредното съдържание в интернет и предвижда потенциално високи глоби за технологични гиганти като Meta, Google и TikTok.
Законът за онлайн безопасност налага на големите технологични компании определени „задължения за полагане на грижи“, за да се гарантира, че поемат отговорност за вредното съдържание, качено и разпространено на техните платформи. Британският медиен регулатор Ofcom определи срок до 16 март 2025 г., в който те да направят своите “оценки на риска от незаконни вреди”. Това на практика им дава три месеца, за да приведат платформите си в съответствие с правилата.
След изтичането на този срок платформите трябва да започнат да прилагат мерки за предотвратяване на рисковете от незаконни вреди, включително да реализират по-добро модериране и по-лесно докладване, както и да имат вградени тестове за безопасност. Съгласно Закона за онлайн безопасност, Ofcom може да наложи глоби в размер на до 10% от глобалните годишни приходи на компаниите, ако се установи, че те нарушават правилата.
При повторни нарушения отделни висши мениджъри могат да бъдат осъдени на лишаване от свобода, а в най-сериозните случаи регулаторът може да поиска съдебна заповед за блокиране на достъпа до дадена услуга или ограничаване на плащанията от рекламодатели. Задълженията ще обхванат социалните мрежи, търсачките, приложенията за съобщения, игри и запознанства, както и сайтовете за порнография и споделяне на файлове, информират от Ofcom.
В насоките на регулатора са изброени 130 незаконни действия, които тези платформи трябва да забранят и предотвратят, включително подстрекаване към тероризъм, трафик на хора и споделяне на материали със сексуално насилие над деца. Забранено е и „разпалването на расова омраза“ или „омраза на религиозна основа или сексуална ориентация“, които, макар и не конкретно дефинирани, вече са незаконни според британското законодателство.
На този фон, вече се появиха опасения, че стотици уебсайтове ще трябва да бъдат затворени на 16 март. Причината е, че собствениците им не са в състояние да изпълнят многобройните изисквания на закона, които според тях създават „несъразмерно висока лична отговорност“.
Под прицела на новите правила за онлайн безопасност попадат големите социални медии и търсачки, но и много по-малки уебсайтове. По този повод от Ofcom уточняват, че действията, които сайтовете и приложенията ще трябва да предприемат, ще зависят от техния размер и ниво на риск.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари