Meta обмисля забрана на политическите реклами в Европа

Стефан Николов Последна промяна на 30 март 2023 в 16:06 411 0

Meta

Снимка Mariia Shalabaieva/Unsplash

Meta обмисля забрана на политическите реклами в Европа

Ръководството на Meta обсъжда забраната на политическата реклама в Европа за цялата компания. Те се опасяват, че нейните платформи за социални мрежи като Facebook и Instagram няма да могат да спазват предстоящите разпоредби на Европейския съюз (ЕС), които засягат подобно онлайн съдържание.

Брюкселските регулаторни органи подготвят нови закони, които ще принудят големите интернет компании и концерни да разкриват повече информация за политическите партии, които стоят зад онлайн кампаниите, както и за потребителите, към които са ориентирани. Новите регулации влизат в сила от следващата година.

Meta, ръководена от главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг, се опасява, че определението за политическите реклами в проектозакона ще бъде толкова широко, че за неговата компания ще бъде по-лесно да се откаже от всички платени политически кампании в сайтовете на Meta, твърдят двама души, запознати с вътрешните разисквания.

Според тази информация, този ход се обмисля много сериозно, тъй като потребителите обикновено не се интересуват от подобно съдържание, а приходите от политическите реклами са твърде малки в сравнение с по-широкия бизнес на компанията.

Според изследователската група Insider Intelligence между 2019 и 2020 г. компанията е генерирала малко под 800 млн. долара приходи от политическа реклама в САЩ, което е по-малко от 1% от общите ѝ рекламни приходи за същия период.

Запознати с проблема отбелязаха, че разговорите между висшите ръководители на Meta продължават и някои от тях са против забраната на политическите реклами. Окончателното решение ще бъде взето, след като ЕС се произнесе по определението за политическа реклама в новите си разпоредби. Засега Meta не отговоря на директните запитвания на медиите относно този въпрос.

След изборите в САЩ през 2016 г. платформите за социални медии, включително Facebook, TikTok и Twitter, бяха критикувани, че не са успели да се справят с дезинформацията и конспирациите, за да предотвратят манипулирането на изборите.

По-конкретно Зукърбърг отказа да проверява фактите в политическата реклама с аргумента, че частните компании не трябва да бъдат "арбитър на истината". Въпреки това Meta временно спря политическата реклама по време на подготовката и провеждането на важни гласувания, като например президентските избори в САЩ през 2020 г.

Според законодателните предложения на ЕС концерни като Facebook и Google ще бъдат принудени да бъдат по-прозрачни в начина, по който провеждат политическата реклама, като например да показват колко струват рекламите, кой ги е платил и колко души са гледали съдържанието.

Европейската комисия, Европейският парламент и държавите-членки на ЕС, трябва до 5-ти юни да съгласуват окончателното определение за политическа реклама според новия регламент.

Длъжностното лице заяви, че този ход на Мета е напълно възможно да има за цел да окаже натиск върху ЕС да стесни още повече определението си за политическа реклама, за да се улесни спазването на новите правила.

"Въпросът за Meta е доколко иска да се адаптира и на каква цена", заяви лице, разполагащо с вътрешна информация и запознато с разискванията в компанията.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !