Логистичният сектор в Азия е в подем. И именно технологиите - независимо дали се използват за картографиране на глобалните транспортни маршрути или за планиране на доставките за клиентите - спомагат за растежа на големите и малките компании.
От транспортни групи до собственици на складове, логистичните предприятия често твърде бавно възприемат цифровизацията. Но прекъсванията на глобалната верига за доставки в началото на пандемията наложиха преосмисляне и компаниите бързо се обърнаха към технологичните решения за локализиране и подпомагане на транспортирането на стоки.
Тези процеси протичат предимно в Азия, където нарастващите продажби в сферата на електронната търговия и безпокойството на Запада по отношение на китайските доставчици оказват натиск върху логистичните групи.
Според изследователската група Insider Intelligence през 2021 г. онлайн продажбите в Азия ще достигнат почти 3 трлн. долара. Най-големият пазар е Китай, но продажбите се разширяват бързо в страните от целия регион, като това води до появата на множество стартиращи логистични компании, които се стремят да отговорят на търсенето.
Сингапурският стартъп uParcel започва дейността си през 2015 г. с модел на краудсорсинг за шофьори, като използва изкуствен интелект, за да подбира подходящите за тях места, маршрути и доставки. С годишен темп на растеж на приходите от 64% за периода 2018-2021 г. компанията е включена в тазгодишната класация на FT/Statista за най-бързо развиващите се компании в Азиатско-тихоокеанския регион.
Съоснователят и главен оперативен директор Уи Леонг Нг заяви, че голямото търсене на онлайн доставките означава, че неговата компания се бори да изпълнява поръчки и през пиковите периоди. Много пъти не е успявал да намери шофьори и е трябвало сам да доставя пратките, съобщава Financial Times.
Според анализаторите ръстът на логистичната индустрия в региона се дължи на новите технологии за определяне на транспортните маршрути, за необходимостта от проследяването на стоките, подобреното управление на складовите роботи и новите начини за управление на автомобилните паркове.
"Всички големи логистични компании отделят огромни суми за дигитализация", споделя Вики Кечкаровска, ръководител на проучванията в базираната във Великобритания консултантска компания Transport Intelligence, Според нея цифровизацията осигурява и прозрачност на операциите, което през последните няколко години стана много важно. Последно време прозрачността на логистичните операции се търси особено много.
Тенденциите в индустрията, включително преминаването към електрически превозни средства и нарастващият износ от Китай, означават, че с промяната на производствените изисквания логистичните операции трябва да се адаптират към новата пазарна ситуация.
Кечкаровска допълва, че веригите за доставки все повече заобикалят Китай и постепенно се ориентират към Югоизточна Азия и Индия, които постепенно се превръщат в по-привлекателни места за производство на електроника, компютърна техника и автомобили в сравнение с КНР.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари