Google обяви, че няма да блокира „бисквитките“ в Chrome

Стоян Ненов Последна промяна на 24 юли 2024 в 18:41 648 0

Google обяви, че няма да блокира „бисквитките“ в Chrome

Снимка PhotoMIX Company/Pexels

Google обяви, че няма да блокира „бисквитките“ в Chrome

След години дискусии и отлагане на решението, Google най-сетне обяви, че все пак няма да блокира традиционните „бисквитки“ в браузъра си Chrome, съобщава Digiday. Вместо това компанията е решила да „обнови подхода“ си и ще запази този метод.

„Бисквитките“ са малки файлове, в които се съдържа базова информация. Те се генерират от интернет страниците и са един от най-старите и лесни начини за сайтовете да „помнят“ настройките на потребителите. Чрез тях може да се идентифицира и конкретен потребител (степента на идентификация зависи от множество фактори). „Бисквитките“ се използват и за персонализираните онлайн реклами, тъй като чрез тях може да се проследява активността на потребителя – кои сайтове посещава, откъде идва, какви браузъри използва и т.н.

В продължение на няколко години Google искаше да премахне този метод и да го замени с друг, който смята за по-ефективен. Той предвиждаше обединяване на данните на потребителите в общи масиви по интереси. Така идентифицирането на конкретен потребител става още по-трудно и се повишава поверителността. Според рекламодателите обаче те ще загубят възможността да се свързват с конкретни клиенти, да им предлагат персонализирани оферти и като цяло ще се наруши прецизността на информацията за резултатите на кампаниите им.

Интернет гигантът казва, че подготвя „ново изживяване за Chrome”. Чрез него потребителите ще могат да са по-добре информирани какво се случва с данните им онлайн и ще имат повече контрол над тях. Вече са започнали и разговори с британските регулатори за проверка на съвместимостта на идеята със законите. Предстои и представянето на новия метод на бранша.

Google коментира, че запазването на „бисквитките“ ще бъде придружено с продължаване на поддръжката на Privacy Sandbox – софтуерен пакет, който дава повече функции за сигурност за внедряване в приложенията и сайтовете и който трябваше да е тяхната алтернатива. Така разработчиците, които искаха новия метод, ще продължат да имат възможност да го използват и да повишават нивото на защита.

Интернет гигантът смята, че подобрената версия на Privacy Sandbox дава задоволителни резултати, които са добър баланс между защита и ефективност на рекламните кампании. Тестовете откриват 55% възвръщаемост на разходите в Google Ads при ремаркетиране, 97% конвертиране за долар (т.е. ефективността на рекламите спрямо разходите) през Google Display Ads и 95% през Display & Vide 360. Според Google това показва, че Privacy Sandbox може да е добра алтернатива на „бисквитките“.

Потребителите ще имат възможност да избират дали да спрат използването на „бисквитки“ и да преминат към Privacy Sandbox, или да не променят нищо. На теория така решението ще е оставено в ръцете на хората, а рекламодателите ще могат да са по-спокойни, че и алтернативата има добри резултати.

Виж още за:
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !