Work Graphs на Microsoft ускорява работата на компютрите със слаби процесори и мощни видеокарти

Стефан Николов Последна промяна на 14 март 2024 в 13:53 241 0

WorkGraphs

Снимка Microsoft

WorkGraphs

Microsoft официално представи новата и много интересна технология Work Graphs, която е част от най-новата версия на DirectX 12. Тази технология ще разтовари централния процесор, като прехвърли планирането и изпълнението на някои задачи към видеокартата, което води до рязко повишаване производителността на системите с маломощни и слаби процесори.

Към днешен ден крайното изображение на екрана се формира от съвместните усилия на централния и графичния процесор. Но понякога централният процесор няма време да подготви задачите за изчисление от страната на графичния процесор, в резултат на което графичната карта напразно престоява, бездейства и просто чака нови инструкции. Технологията Work Graphs е създадена, за да направи графичния процесор по-активен, така че да може самостоятелно да си подава множество работни задачи и да намали броя на обръщенията към централния процесор.

С помощта на Work Graphs разработчиците на игри могат да оптимизират конвейерите "производител-потребител", които много ефективно прехвърлят тежките натоварвания от CPU към GPU. В тази система една нишка, работеща на GPU (в случая производител), може да регистрира заявка за друга работа (вече в ролата на потребител). Задачата ще бъде разпределена от графичния процесор веднага щом се освободи ресурс и при необходимост тази нишка също може да стане потребител. Казано по-просто, вместо да чака да бъде извършена всяка една стъпка от изчислението, CPU може да състави последователност от задачи, които GPU много бързо ще изпълни, без да се налага всеки път да се обръща към CPU.

Освен това се очаква новата функция GPU Upload Heaps от Shader Model 6.8 да ускори взаимодействието между централния и графичния процесор. Тя дава възможност на централния и графичния процесор да обменят данни много по-бързо, като елиминира необходимостта от прехвърляне на данните от видеопаметта към централния процесор по PCI шината. Тази функция използва технологията ResizableBAR, за да позволи на процесора да записва данните във видеопаметта с минимално закъснение, без да използва бавната шина.

Изданието ITC уточнява, че работните графики и шейдърният модел 6.8 вече са достъпни за разработчиците на игри чрез пакета Agility SDK 1.613. Този SDK вече може да се използва с най-новите драйвери на AMD и NVIDIA. Технологията Work Graphs се поддържа от графичните процесори NVIDIA Ampere и Ada Lovelace, както и от GeForce RTX 3000 и RTX 4000, но с инсталирани драйвери версия 551.76 или по-нова. Що се отнася до AMD, технологията Work Graphs работи само на графичните процесори с архитектура RDNA3. Това всъщност са графичните карти Radeon RX 7000. Все още не са издадени актуализирани драйвери с поддръжката на новия SDK на Intel.

Струва си да се отбележи, че само актуализирането на видео драйвера няма да подобри производителността. Технологията Work Graphs трябва да се поддържа и прилага в игрите, което означава, че разработчиците на игри трябва да подкрепят инициативата. Но за самата идея може да се каже, че е революционна.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !