Всички големи производители на смартфони, с изключение на Apple, вече имат модели със сгъваем екран. Това изглежда е и секторът, на който се надяват, че ще върне пазара към ръст на фона на липсата на значителни иновации през последните години. Сгъваемите смартфони обаче имат един основен недостатък, а именно високата цена. Така те отговарят за малко над 1% от общите доставки на смартфони, въпреки че изминаха около пет години от появата на първото комерсиално устройство от този тип.
Пазарен лидер е Samsung, като компанията заложи на доста агресивна маркетингова политика за актуалните си модели. На фона на това прогноза на Counterpoint Research сочи, че доставките на сгъваеми смартфони могат да достигнат до над една трета от общите за сегмента от над 600 долара към 2027 г.
Други производители, включително Motorola, Huawei и Honor също залагат на този тип продукти за възстановяване на пазара, който изпитва сериозно забавяне. Големият липсващ разбира се е Apple, която поне за момента не показва официално интерес към категорията. Все пак не липсват патентни заявки в тази насока, които подсказват, че компанията работи и в тази насока.
Пазарните данни сочат, че през 2023 г. доставките на този тип устройства може да а достигнали около 16 млн. броя, което би било едва 1.3% от всичките продадени смартфони. Според анализаторите потребителите биват възпирани заради високите цени, надеждност и възможните ползи. Има дори въпроси дали пазарът на сгъваеми смартфони няма да остане малък на фона на вече засилената конкуренция в него.
Въпреки това популярността на устройствата все пак расте в два от основните пазари като САЩ и Китай. Иначе високите цени на сгъваемите смартфони са начин производителите да компенсират спада в приходите си от по-достъпните модели. Разбира се за тях остава да е голямо предизвикателство да убедят хората да купуват скъпите джаджи, особено на фона на икономическите предизвикателства в някои части на света.
Тук идва и въпросът относно надеждността на тези смартфони, като по данни на Canalys при тях до 10% се връщат заради проблеми, което е значително повече спрямо стандартните смартфони. Освен това потребителите засегнати от проблеми често не избират подобно устройство при следваща покупка.
Китайските производители като Huawei, Honor и Xiaomi все пак могат да се радват на големия си домашен пазар, като продажбите през третото тримесечие са двойно по-високи на годишна база. В световен мащаб Samsung държи дял от 73% от продажбите на сгъваеми смартфони.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари