CES 2024: Прозрачните екрани на Samsung и LG

Юлиян Арнаудов Последна промяна на 10 януари 2024 в 12:29 519 0

CES LG OLED T

Снимка LG

Прозрачният OLED T на LG

Технологичното изложение за потребителска електроника CES в Лас Вегас вече е в разгара си. На него обикновено се показват най-интересните тенденции за годината. На първия ден звездите от изложението се оказаха южнокорейските производители Samsung и LG, които показаха големи прозрачни екрани. Това може да се окаже следващата иновация, както при телевизорите, така и при мониторите. Последната такава – 3D картината не успя да промени много пазара, освен да повиши временно цените.

LG бяха първи, като демонстрираха 77-инчов OLED. В него са инкорпорирани редица иновации на компанията. Новият LG OLED T е първият прозрачен телевизор с 4K резолюция. Той разчита на безжично захранване през т.нар. Zero Connect Box, както и на безжична връзка за обмен на аудио и видео между дисплея и основната част на телевизора. Идеята е да се елиминират максимално кабелите в устройството.

Когато трябва да се наблегне на по-ясна картина или да се подчертае силния черен цвят на OLED екрана, зад него може да се разпъне автоматично специално контрастно платно. Чрез него се подобрява качеството на картината, когато не се търси толкова силен „прозрачен“ ефект.

Само няколко часа след представянето на LG, Samsung също показаха своя прозрачен екран. Решението на по-голямата компания обаче прилича повече на развит прототип. За разлика от по-цялостното такова на LG. Samsung разчита на MicroLED технологията за развитие на своя прозрачен екран, но показа варианти на дисплеи с OLED и LCD. Първият има предимството да не разчита на никакви рамки и да разполага с по-прозрачен панел от останалите и така да подсили ефекта на екрана.

Нито LG, нито Samsung коментираха колко ще струват подобни решения, както и дали скоро ще ги видим под някаква форма на масовия пазар. В предишни години, подобни прозрачни екрани се появяваха като груби прототипи по изложения, най-вече на закрити врати. Сега, двете компании имат смелостта и увереността да ги покажат по-публично.

Освен че са прозрачни и интеграцията им в различни интериори може да се окаже по-лесна и незабележима, те имат и няколко други предимства. Основното е, че изображението създава илюзията, че „се носи във въздуха“ и елиминира усещането, че има екран. Така се постига нещо като холограмен ефект без необходимостта от сложни системи или 3D очила.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !