Apple за пръв път стъпи на пазара на интелигентните високоговорители с пускането на HomePod през февруари 2018 година. Устройството обаче не успя да постигне голям успех, тъй като цената от 349 долара го постави сред по-скъпите модели в категория, където такива от нисък клас, могат да бъдат закупени по време на празниците срещу едва 25 долара.
Така през ноември миналата година Apple пусна HomePod mini и преустанови производството на оригиналния модел през март тази година. Минито се продава на разумната цена от 99 долара и изглежда, че тази стратегия се оказва печеливша. Strategy Analytics току-що публикува данните си за доставките през третото тримесечие на пазара на интелигентни високоговорители, които показват, че Apple е удвоила пазарния си дял през периода.
Компанията е доставила приблизително 4 милиона бройки HomePod mini през тримесечието, което й осигурява 10.2% пазарен дял от юли до септември. За същото тримесечие на миналата година, пазарният й дял беше 5.9%.
Що се отнася до останалите играчи на пазара, Amazon твърдо отстоява първото място с 26.4%, делът на Google е 20.5%, а Baidu и Alibaba са съответно трети и четвърти, като Apple остава на пето място. Тази година компанията добави нови цветове за HomePod mini, но конкуренцията има множество интелигентни дисплеи, каквито Apple все още не произвежда.
Говори се, че компанията разработва смарт екрани, включително и 15 инчов iPad. Другото спрягано устройство е Apple TV с вградена камера и високоговорител HomePod.
Функциите на HomePod mini, които Apple популяризира включват звук, който според компанията изпълва цялата стая, възможност за управление на интелигентни домашни уреди, гласов асистент, безпроблемна работа с iPhone, поверителност и сигурност.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари