Наскоро притежател на електромобил на Tesla публикува клип, в който се вижда, че не може да зареди своя Tesla Model S на един от терминалите на зарядната станция Supercharger при температура -7°C. Видеото бързо стана вирусно, понеже за всички стана любопитно дали наистина електромобилите на Tesla при определени условия не могат да се зареждат в немного студено време.
Доменик Нити, радиоводещ от Вирджиния, миналия петък засне как се опитва и опитва да зареди своя електромобил Model S преди своето пътуване за празниците, но не може, понеже възникват проблеми. Вижда се, че сензорът на електромобила показва 19 градуса по Фаренхайт или -7 градуса по Целзий.
Нати твърди, че първо се е опитал да зареди електрическия автомобил със своето домашно зарядно, но безуспешно. След това е опитал да зареди автомобила в намиращата се наблизо зарядна станция Supercharger, но според него, студеното време е причината да не успее. Именно там той е заснел това видео и го е публикувал в TikTok, където се е разпространило подобно на компютърен вирус.
Всъщност, Нити доста хитрува, понеже електромобилът показва съобщение, че е започнало подгряването на акумулаторния блок, за да се достигна оптималната температура за зареждане. Радиоводещият показва, че дори и след един час зареждането не е започнало. Той се е опитал да се свърже с техническата поддръжка на Tesla, но не е получил отговор до събота, което е неприятно. Навярно затова е публикувал клип, че електромобилите на най-голямата в света автомобилна компания не могат да се зареждат при температура -7 градуса по Целзий.
Това видео бе публикувано от редица медии и създаде голямо объркване. Разбира се, вярно е, че зареждането на електромобилите се влияе до известна степен от студеното време, но показаното в клипа не е вярно и причината е съвсем друга.
Акумулаторният блок има нужда от известно време, за да достигне оптималната за неговото зареждане температура, при което скоростта на зареждане е най-висока. Именно затова Tesla е вградила в своите електромобили специална функционалност, която дава възможност на акумулаторния блок да се подготви на зареждане, като е необходимо навигационната система да знае местоположението на електромобила, за да се ориентира къде се намира най-близката зарядна станция със свободни терминали. Това става автоматично, но тази опция може да се изключи и местоположението са се зададе ръчно. Явно се е случило нещо подобно, понеже Доменик все пак е успял да стигне до Supercharger-а. Това е единична повреда в електромобил на Tesla, която ще бъде покрита от гаранцията.
Клипът предизвика огромен брой коментари. За най-добър бе определен коментарът от собственик на електрически автомобил на Tesla, който го е оставил за няколко дни при температура -22,7 градуса по Целзий и след това електромобилът без каквито и да било проблеми се е придвижил с оптимална скорост до най-близката Supercharger. Само че, за да започне зареждането е изчакал около един час, за да може акумулаторният блок да достигне най-подходящата температура.
Досега подобни случаи не е имало и явно Доменик Нати се е ядосал, че не може да се свърже с никого от Tesla, за да му бъде направена дистанционна диагностика.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари