YouTube измисли как да се справи с всички рекламни блокери

Според експерти, платформата вече е намерила начин да неутрализира тези програми

Стефан Николов Последна промяна на 16 юни 2024 в 18:44 1280 0

youtube

Снимка Christian Wiediger/Unsplash

YouTube измисли как да се справи с всички рекламни блокери

YouTube започва изключително агресивно да се бори с блокерите на реклами. Според разработчика на SponsorBlock - разширение, което автоматично прескача спонсорираното съдържание във видеоклиповете, YouTube понастоящем експериментира с "инжектиране на реклами от страна на сървъра".

Това е сериозна промяна. Казано накратко, инжектирането на реклами от страна на сървъра означава, че YouTube добавя рекламите към самия видеопоток. Понастоящем компанията доставя своите реклами на потребителите като отделно видео преди клипа, който сте избрали да гледате. Това позволява на блокерите на реклами да идентифицират рекламата, да спрат нейното възпроизвеждане и да заредят директно видеото. Ако обаче рекламата е част от видеото, традиционната стратегия за блокиране на реклами няма как да работи.

Въпреки че SponsorBlock не е блокер на реклами, тази промяна би нарушила и неговите услуги, тъй като добавянето на реклами към самото видео нарушава времевите маркери на клипа. SponsorBlock разчита на тези времеви маркери, за да прескача спонсорираните сегменти. Но тъй като рекламите варират по дължина и брой, промените във времевите маркери стават непредсказуеми и инструменти като SponsorBlock няма да работят както са проектирани първоначално.

Това е най-новото развитие в битката между YouTube и блокерите на реклами на трети страни. Въпреки че YouTube винаги е обезкуражавала зрителите да използват блокери на реклами, компанията всъщност започна много активно да се бори с тези инструменти от миналата година. При използване на определени блокери на реклами в някои браузъри потребителите виждаха изскачащ прозорец, който ги предупреждаваше да деактивират своя блокер на реклами. Ако продължат да използват своя блокер, може да се окаже, че YouTube изобщо няма да се зареди за тях.

Дори ако YouTube не блокира изцяло видеоклиповете, при включен рекламен блокър сайтът може изкуствено да забавя времето за зареждане или да прескочи до края на видеоклипа. YouTube също така предприе мерки срещу клиентите на трети страни с наготово вградени блокери на реклами, така че те вече не са надеждна алтернатива.

Изданието Life Hacker уточнява, че тази нова стратегия за инжектиране от страна на сървъра все още не е приета като официална политика и според съобщенията засега е само в процес на тестване, но е ясно, че YouTube не се отказва от нея - и не е трудно да се разбере защо. Основният източник на приходи на YouTube, както и на много други места в интернет, е рекламата. С използването на рекламен блокер потребителите възпрепятстват както YouTube, така и неговите създатели да печелят пари от гледанията.

Разбира се, използването на интернет без блокер за реклами е доста мизерно, при това от години. С оглед на нарастването на злонамерената реклама, използването на блокер за реклами всъщност е добра практика за киберсигурност. Да напомним. че дори ФБР препоръчва да използвате такъв блокер.

За YouTube решението е съвсем ясно: YouTube Premium. Ако се абонирате за него, можете да гледате YouTube почти без реклами, без да се притеснявате, че ще използвате блокер за реклами, който ще наруши работата ви със сайта.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !