Влиянието на разширенията за Chrome върху производителността на браузъра

Offnews Последна промяна на 24 юли 2021 в 18:58 5031 0

How do Chrome extensions impact browser performance

Излезе новият отчет с резултатите от изследването на влиянието на производителността на браузъра и комфорта на работата на потребителя с хиляда от най-популярните разширения за Chrome. Проверката е извършена както с помощта на еталонна уеб страница, така и чрез посещаването на сайтовете apple.com, toyota.com, The Independent и Pittsburgh Post-Gazette.

Според тази информация, редица популярни разширения като например Honey, Evernote Web Clippe и Avira Browser Safety, могат значително да намалят производителността при отварянето на сайтовете в Chrome. От друга страна се отбелязва, че решенията за блокиране на реклами и осигуряване конфиденциалността на потребителя съществено повишават производителността при прегледа на сайтовете, съдържащи голям брой рекламни блокове.

Голямо внимание е обърнато върху изследването влиянието на използването на блокатори на реклами на скоростта на отваряне на уеб страниците. Благодарение на елиминирането на кода, който осъществява рендирането на рекламите и работата на различните броячи, използването ресурсите на централния процесор при сайтовете The Independent и Pittsburgh Post-Gazette с използването на най-ефикасния блокатор на реклами Ghostery, е намаляло от 17,5 секунди до 1,7 секунди - тоест, цели десет пъти. За по-малко ефективния от тестваните блокатори на реклами Trustnav, използването на процесорния ресурс е намаляло от 17,5 на 7,4 секунди - тоест, с 57%. Да напомним, че разширението Ghostery е най-ефективното в това отношение, но за използването на неговата пълна функционалност е необходимо да се плаща.

Някои разширения за блокиране на реклами използват твърде много процесорен ресурс във фонов режим, което въпреки ускореното обработване на страниците повишава общото натоварване на компютърната система. В комбинирания тест, в който се измерва натоварването на CPU във фонов режим, най-голяма ефективност демонстрират Ghostery и uBlock Origin.

 

И още, разширенията за блокиране на реклами не само ускоряват обработването на страниците, но и значително намаляват използвания трафик - от 43% до 66%, както и броя на изпращаните мрежови заявки - намалението е от 83% до 90%.

Също така, разширенията за блокиране на реклами намаляват консумацията на оперативната памет. Така например, при използването на Disconnect, консумираната от браузъра оперативна памет при отварянето на уеб-страниците на The Independent и Pittsburgh Post-Gazette намалява от 574 MB до едва 260 MB или с 54%. С това многократно се компенсира разхода на памет, която е необходима за съхранение на различните списъци за блокиране на реклами.

При тестването на производителността на 100-те най-популярни разширения при отварянето на еталонна уеб страница най-голяма консумация на системни ресурси демонстрира Evernote Web Clipper, което използва 368 милисекунди процесорно време. Също така твърде много системни ресурси използват разширението за осигуряване на поверителност Ghostery, видео месинджърът Loom for Chrome, Clever и мениджърите на пароли Avira и LastPass, които имат над 1 милион инсталации.

В теста, при който се измерват показателите при посещаването на сайта apple.com, ситуацията се променя и на първо място излиза разширението Dark Reader, на което са необходими цели 25 секунди процесорно време, което се изразходва предимно за промяна на изображенията към тъмния режим на браузъра. Значителни ресурси използва и разширението Honey - над 825 милисекунди.

При отваряне на сайта на Toyota лидер в създаването на паразитно натоварване на централния процесор е Norton Password Manager.

За хилядата най-популярни разширения бе съставен и рейтинг за консумацията на процесорен ресурс по време на обработка на уеб страниците. Лидери са разширенията Ubersuggest с 1,6 секунди процесорно време, ProWritingAid Grammar Checker (+658 ms), Meow (637 ms) и MozBar (+604 ms). При консумацията на системни ресурси във фонов режим лидери са  Avira Safe Shopping (+2.5 секунди), TrafficLight (+1.04 секунди), Virtru Email Protection (+817 милисекунди) и Stylebot (655 милисекунди). Най-много оперативна памет използват разширенията AdBlocker by Trustnav (+215 MB), Ad-Blocker Pro (+211 MB), Hola ad remover (198 MB) и Xodo PDF Viewer & Editor (197 MB). За сравнение, популярното разширение uBlock Origin изразходва само 27 милисекунди процесорно време при обработката на уеб страниците, а във фонов режим то използва 48 милисекунди процесорно време и заема едва 77 MB памет.

При използването на същите тестове при реални уеб-страници ситуацията се влошава. Така например разширението Substitutions, което автоматично подменя кода в уеб-страниците, изразходва 9,7 секунди процесорно време.

При измерване на латентността преди началото на рендирането на еталонната страница, от 100-те най-популярни разширения най-лоши показатели демонстрират Clever, Lastpass и DuckDuckGo Privacy Essentials.

При извършване на същия тест в сайта apple.com значителни проблеми се забелязват при Dark Reader, което забавя началото на рендирането с цели 4 секунди.

При сайта на toyota забавянето от страна на Dark Reader не е толкова съществено и на лидерските места се позиционират блокаторите на нежелано съдържание.

В теста за консумация на системни ресурси при разделите оставени във фонов режим най-лоши показатели демонстрира разширението Avira Safe Shopping, което изразходва над две секунди процесорно време.

Повторението на същия тест в сайта на Toyota, над две секунди процесорно време използва мениджъра на пароли Dashlane и блокатора на реклами AdGuard AdBlocker.

При тестването на хилядата най-популярни допълнения на сайта The Independent изразходваното процесорно време във фонов режим при разширенията uberAgent, Dashlane и Wappalyzer превишава 20 секунди.

Що се отнася до консумацията на оперативна памет, то в тази категория лидери са разширенията за блокиране на реклами и едновременното осигуряване на конфиденциалност, на които се налага да оставят в паметта своите бази данни със списъците за блокиране. Въпреки това, при отварянето на голям брой раздели с много реклами, крайната консумация на оперативна памет от браузъра е по-ниска, когато се използват разширения за блокиране на реклами.

При инсталирането на няколко разширения консумацията на системни ресурси от тях се сумира.

 

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !