TikTok ще заложи на гейминга като следващо поле за конкуренция при социалните мрежи

Павлин Луканов Последна промяна на 01 август 2022 в 21:27 6480 0

TikTok

Снимка Pixabay

TikTok

Секторът със социалните мрежи е доста конкурентен през последните години, като раздвижването дойде основно след появата и бързото разрастване на платформата за кратки видеа, TikTok. Това разбира се накара и основните играчи, като Facebook и Twitter да добавят нови функционалности и възможности.

Сега нови данни сочат, че следващата по-значителна стъпка на TikTok ще е в посока на мобилния гейминг. Така изглежда платформата ще се бори за добавяне на нови потребители, а и по-голяма ангажираност от съществуващите абонати. В случая става дума за въвеждането на мини игри, които могат да бъдат играни директно през приложението и откривани в клиповете на творците.

Пилотният проект е започнал преди няколко седмици с партньори разработчици, сред които Vodoo, Nitro Games, FRVR, Aim Lab и Lotum. Всичко това идва след индикации от по-рано през годината, които сочеха, че платформата обмисля въвеждането на повече HTML5 игри след тестовете през ноември със Zynga. Тогава двете компании пуснаха ексклузивното заглавие Disco Loco 3D.

Ако ходът на социалната мрежа бъде успешен, това потенциално ще даде възможност за заобикаляне на монопола на магазините за приложения на Apple и Google. Списъкът с новите игри може да бъде открит в TikTok при публикуване на видео в платформата. Във финалната стъпка те ще могат да бъдат добавяни чрез бутона Add Link. Досега той даваше възможност за включване на разнообразни външни разработки, а вече и игри.

Добавената игра ще се появява като индикатор над потребителското име в завършения клип. Оттам потребителите ще могат да кликнат и да играят. Първоначално сред HTML5 гейминг попълненията са Basketball FRVR, Tap the Difference от Lotum, Peek a Who от Nitro, Pride Run от Voodoo, Influencer Run от Voodoo, Space Destroyer от Nitro и Mr. Aim Lab’s Nightmare от Aim Labs. Тестовете вече текат в някои региони, но няма официален анонс за това.

Инициативата все още е в много ранен етап и игрите не включват монетизация, включително чрез реклами и вътрешни покупки. Пилотният проект цели да бъде проверено доколко потребителите взаимодействат с игрите и как творците могат да създават съдържание свързано с тях.
Както можете и да се досетите, TikTok не е първата голяма технологична компания, която поглежда към мобилния гейминг, отвъд основния си бизнес модел. Google например въведе HTML5 игри чрез GameSnacks, която е налична в някои региони. Facebook също навлиза в облачния гейминг с Facebook Gaming за уеб и Android. Netflix от своя страна предлага за изтегляне някои игри като част от абонамента си.

Изглежда именно игрите ще бъдат новата площадка за конкуренция, която ще се разгорещи през идните години. Предстои да видим как ще бъде прието обаче това от потребителите, които в крайна сметка ще решат дали всичките тези усилия ще си заслужават.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !