В обзорния отчет на Cox Media Group (CMG) се посочва, че рекламодателите, включително CMG, могат да подслушват провежданите наоколо разговори чрез вградените микрофони в смартфоните, смарт телевизорите и някои други устройства.
След това тази информация се използва за целева реклама - практика, наречена "активно слушане". CMG твърди, че в реално време анализира непринудените и случайни разговори, за да определи потенциалните клиенти и да подобри целевата реклама.
CMG дори е публикувала в своя уеб сайт документ, озаглавен "Как работят гласовите данни и как можете да ги използвате във вашия бизнес", в който се популяризира използването на гласовите данни за постигане на предимство в бизнеса.
Компанията изтъква ползите от таргетирането на потенциалните клиенти, които обсъждат своите потребности в ежедневните си разговори, като подчертава възможността за използване на гласовите данни за маркетингови цели.
В документа се признава потенциалната ужасяваща сила на подобни практики, но се подчертава тяхната ефективност за маркетинга.
Изданието Firstpost допълва, че в него се предполага, че смарт устройствата са в обхвата на чуваемостта по време на разговорите за лични планове или предпочитания, което позволява на рекламодателите да адаптират по съответния начин своите рекламни стратегии. Това разкритие е в унисон с дългогодишните подозрения на потребителите, че телефоните им сякаш наистина подслушват техните разговори.
Многобройни са случаите, в които хората обсъждат дадена тема, за да видят малко по-късно свързани именно с тази тема реклами, обикновено в социалните мрежи.
В доклада на CMG се насърчава използването на изкуствен интелект (ИИ) за технологията "активно слушане"(Active Listening), за да се идентифицират съответните разговори в различните устройства.
След като бъде идентифицирана целевата аудитория, компанията започва да показва съответните реклами чрез стрийминг телевизиите, YouTube и търсачките като Google и Bing.
Въпреки че тази практика поражда значителни опасения за неприкосновеността на личния живот, CMG твърди, че тя е законна, тъй като потребителите обикновено дават съгласието си за подобни действия чрез общите условия и в изброените различни правила по време на актуализациите на софтуера или изтеглянето на приложения.
Въпреки това докладът вероятно ще изостри вниманието към въпросите, свързани с неприкосновеността на личния живот и може дори да предизвика правни дискусии относно етиката и законността на подобни практики за събиране на данни.
Засега няма достатъчно информация за това дали други рекламодатели използват подобни инструменти, както и за спецификата на начина на събиране на данните. В доклада се подчертава необходимостта от по-нататъшно проучване на тези практики и потенциалните правни последици, свързани със съгласието на потребителите и нарушаването на неприкосновеността на личния живот.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1000
1
21.12 2023 в 16:56
В Европа, ако не е забранено сигурно много бързо ще го забранят. Тази функция не е необходима и телефона може чудесно да си работи и без нея.
Последни коментари