Ускорената дигитализация ще продължи и през 2021 г., обхващайки все повече малки фирми и физически лица, притежаването на уебсайт ще е все по-достъпно, без да се налагат познания по програмиране, а значението на качественото съдържание ще продължи да нараства в онлайн пространството. Това са някои от тенденциите, които ще доминират в интернет сегмента през следващите месеци.
“Комбинацията от външни за сектора фактори като пандемията и свързаните с нея ограничения за бизнесите и вътрешни като развитието на отворените уеб платформи дадоха силен тласък на дигитализацията през отминалата година и по всичко личи, че ще бъдат ключов фактор и през тази. Все повече малки бизнеси, които до сега не бяха предприели действия в тази насока, започват да дигитализират дейността си. При нас отчитаме нарастващ интерес към отворени платформи за изграждане на сайтове и най-вече WordPress. Тази система се наложи с това, че е гъвкава, лесна и интуитивна за употреба, и може да се използва дори от хора без задълбочени технически знания” - споделя Атанас Атанасов от българската компания MarketingConsults.eu, специализирана в изработката на дигитални решения за бизнеса.
Той разказва кои ще са най-актуалните трендове, свързани с развитието на интернет през настоящата година, както по отношение на изработката на сайтове, така и на дизайна и маркетинга в тази област.
Продължава възходът на отворените платформи
През последните години значението на системи като WordPress, Joomla и Drupal става все по-голямо и нарастващият интерес към тях ще се запази през 2021 година. Акцентът тук, разбира се, е върху WordPress - най-популярната платформа за създаване на сайтове. Нейните предимства са многобройни - от лесното използване, през гъвкавостта и възможността за извършване на промени по сайта, до огромната екосистема от приложения и теми, което разширява значително функционалността.
“Това, че WordPress е лесна за употреба платформа, обаче не означава че всеки би могъл да се справи сам със създаването на своя сайт. Съветът ми е фирмите да потърсят надежден партньор, който има опит от множество уеб проекти и може не просто да сглоби един сайт, а има необходимия опит по отношение на сигурността, ползваемостта, оптимизацията за търсачки и дигиталния маркетинг” - добавя още Атанас Атанасов.
Без код
Този тренд е тясно свързан с описания по-горе. Разбира се, кодът няма как да изчезне и винаги ще продължи да играе ключова роля във всеки уеб проект. При изработката и най-вече управлението на един сайт обаче ще има все по-малко нужда от познаването на програмния код. В отворените платформи това знание се заменя от използването на множество достъпни разширения (плъгини) и “джаджи” (уиджети), които улесняват значително работата. В добавка редакторите на съдържание навлизат все повече в WordPress и очакванията са през следващите месеци тяхната популярност тепърва да се увеличава.
Тъмен режим
Една от най-актуалните тенденции по отношение на дизайна на сайтове в момента е тъмният режим (“Dark mode”). Към него вече се насочват дори някои от най-големите онлайн услуги в света и по всичко личи, че той ще бъде част от естетиката на все повече дизайни през настоящата година. Освен, че осигурява перфектен тъмен фон, който позволява на дизайнерските елементи да изпъкнат, черният цвят е по-щадящ очите, а не на последно място - и мониторите, което го прави по-екологичен.
Увеличава се ролята на 3D визуализациите
По-мощните процесори и по-качествените екрани на съвременните устройства позволяват по-широкото навлизане на все по-богат и функционален 3D дизайн. През 2021 г. се очаква все повече уеб дизайнери да използват висококачествени 3D визуализации за добавяне на стойност към цялостното потребителско преживяване.
Черно-бял дизайн
Още една дизайнерска тенденция, която ще наблюдаваме през 2021 г., ще бъде навлизането на по-изчистен дизайн често в черно-бялата гама. Този тип минималистичен стил привлича вниманието, прави съдържанието лесно за четене и поставя акцент върху анимациите и другите динамични елементи.
Хоризонталното скролиране отново се връща на мода
През 2021 г. се очаква хоризонталното скролиране при уебсайтовете отново да се завърне. Този начин на структуриране дава възможност на уеб разработчиците да представят информацията по-подредено и последователно - например при разгръщане на галерия със снимки. Този тип дизайн ще се използва съобразено с потребителите, давайки им възможност да избират алтернативни начини за навигиране като допълнителни бутони със стрелки например. “Важно е да се отбележи, че хоризонталното скролиране е подходящо при представянето на по-маловажна за потребителите информация и не трябва да се използва за съдържание, което задължително трябва да се прочете” - добавя още мениджърът на MarketingConsults.eu.
Качественото съдържание ще става все по-важно
Развитието на онлайн търсачките и социалните мрежи през последните години постави акцент върху качеството на съдържанието и 2021 г. този фактор тепърва ще увеличава своята важност. Той допринася за по-голямо доверие както от страна на посетителите на сайта, така и на търсещите машини. Качествените текстове, добре разказаните истории, видео и фото съдържанието ще стават все по-определящи за степента, в която един сайт ще бъде видим в търсачките. Гласовото съдържание и най-вече подкастите също се очаква да отчетат силен ръст през 2021 година.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари