Беше въпрос на време OpenAI да се прицели и към основния бизнес на Google – интернет търсачките. Компанията представи своята умна търсачка, която нарича SearchGPT.
Тя стартира като прототип с ограничен достъп. Само 10 000 души ще имат възможността да я изпробват първоначално, но OpenAI постепенно ще увеличава броя им според списък с чакащи, в който желаещите могат да се запишат. Засега SearchGPT ще е отделна услуга, но OpenAI казва, че планира постепенно да внедри най-добрите и полезни функции от нея и в основното си предложение – ChatGPT. Това обаче ще се случи по-натам след обстойни тестове.
SearchGPT наподобява AI Overviews на Google. Търсачката използва данни в реално време, за да отговаря на въпроси, като ще генерира нужните текст, визуализации и ще предоставя линкове за допълнителна информация. Освен това потребителят ще може да задава доуточняващи въпроси, да продължава разговора в избрана от него посока и др. За разлика от Google, няма да има традиционни списъци с връзки. Линковете ще са внедрени в самите отговори, като начин потребителят да види повече информация и да свери фактите, ако желае.
OpenAI казва, че е сключила партньорства с издатели и създатели на съдържание. Сред тях са и големи медии, които дават достъп до информацията, която генерират. Не се споменат условията на партньорствата, но една от честите критики към ChatGPT от страна на много медии беше, че не искат публикациите им да се използват безплатно. Няма информация дали OpenAI плаща за достъпа. Компанията уточнява единствено, че ще има връзки към източниците на всяко твърдение.
Пред The Verge говорител на OpenAI коментира, че партньорствата включват и активно участие на медиите чрез даване на обратна връзка за ефективността на услугата. Сред партньорите са The Wall Street Journal, Associated Press, Vox Media и др. Те ще имат възможност да управляват „как се показват“ в резултатите. Могат например да ограничават дадено съдържание да не се показва в резултатите. Или пък да забранят използването му за обучение на AI, но да се включва в търсачката и др.
OpenAI смята, че чрез SearchGPT потребителите всъщност ще подобрят връзката си с медиите. Освен това търсачката ще може да им дава по-добри отговори с информация в реално време. Тя ще е насочена към специфични въпроси, като ще може да дава и персонализирани предложения за събития в района и др.
Новината веднага се отрази и на Google. Акциите на компанията се понижиха с 3.1%, което е най-ниското ниво от 3 май насам. Google също има своя умна търсачка - AI Overviews, като беше въпрос на време и OpenAI да навлезе в този сегмент. Затова AI Overviews са виждани като превантивен отговор на неизбежното. OpenAI има предимство в умните алгоритми, докато Google е едноличен лидер в интернет търсенето. Двете компании практически си разменят ролите, навлизайки в по-непознати за тях води, разчитайки на опита си в основната си дейност.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари