
Nvidia продължава да разработва своята нова технология за компресиране на текстури Neural Texture Compression (NTC), базирана на невронни мрежи, която значително намалява използването на видеопаметта (VRAM) в игрите и другите графични приложения. Въпреки че технологията все още е в процес на бета-тестване, според TechSpot проведените изпитания са показали впечатляващи резултати.
Невронната компресия на текстурите (NTC) е начин за пакетиране на множество текстури в малък файл, като се запазва тяхното качество. Обикновено даден материал в игрите (дърво, метал, плат и др.) се състои от няколко малки текстури, които описват неговия цвят, повърхност, релеф и блясък. Обикновено всички тези текстури се записват в един компресиран файл, което спестява памет и ускорява процеса на рендиране на играта.
Вместо да съхранява текстурите по обичайния начин, NTC използва малък AI модел, който ги възстановява от файла, ако е необходимо. Но този AI модел е достатъчно бърз, за да генерира текстурите в реално време по време на самата игра без да използва външния файл. Въпреки това той генерира ясни и необработени текстури и понякога може да се нуждае от допълнително филтриране, за да изглеждат текстурите още по-добре.
Тестовете на бета версията на технологията бяха показани в YouTube канала Compusemble. Демонстрацията на NTC включва три режима на визуализация - Reference Material (без компресия), NTC Transcoded to BCn (компресия при зареждането) и Inference on Sample (декомпресия при необходимост). Тестовете показват, че NTC може значително да намали използването на VRAM и дисково пространство, но в същото време може отрицателно да повлияе на честотата на кадрите.
Тестовете са направени на графичната карта Nvidia GeForce RTX 4090 с активирани DLSS и TAA технологии. При разделителна способност от 1440 пиксела с включен DLSS, режимът NTC Transcoded to BCn намалява използването на паметта за текстури с 64% (от 272 MB на 98 MB), а режимът NTC Inference on Sample го намалява до 11,37 MB, което е 95,8% в сравнение с некомпресираната версия. Използването на DLSS и по-високите резолюции обаче натоварват допълнително тензорните ядра на GeForce RTX 4090, което до известна степен се отразява отрицателно на производителността.
Въпреки това по-новите графични карти могат да осигурят по-високи честоти на кадрите и да направят разликата незначителна, когато са правилно оптимизирани. В края на краищата Nvidia инвестира много в различните техники за рендиране, задвижвани от изкуствен интелект, като NTC и другите RTX приложения.
Nvidia активно популяризира технологиите за рендиране, базирани на изкуствен интелект (AI), включително NTC и другите RTX решения, тъй като тази област е важна за подобряването ефективността на VRAM и създаването на по-реалистични графики и е особено актуална за съвременните игри с висока детайлност.
Nvidia също така отбелязва важността на използването на векторните операции в съвременните конвейери за рендиране (Render Pipeline). Тези вектори ускоряват изпълнението на AI задачите чрез оптимизиране на векторните операции, което не само подобрява обучението и настройката на AI моделите, но и допринася за ефективността на рендирането в игрите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари