С възхода на изкуствения интелект и най-вече генеративните способности за създаване на изображения сме свидетели на някои неприятни практики. В онлайн пространството се появяват много снимки, които не са направени от хора, а от AI, като това не е посочено и някои потребители ги възприемат за реалност.
Някои платформи предприемат ходове срещу това, като изискват ръчно маркиране или пък автоматично определят кадрите за създадени с AI. Сега сме свидетели на оплаквания от множество фотографи за това, че Meta погрешно слага надписа Made by AI (направено с AI) към истински снимки.
Няколко фотографи споделят примери от изминалите месеци, като наскоро Meta дори маркира снимка на бивш фотограф от Белия дом, Пийт Соуза, на баскетболна игра. В друг пример Meta погрешно добавя надписа към снимка в Instagram от спечелването на Kolkata Knight Riders на турнира по Indian Premier League Cricket. В случая надписът се появява само при гледане на снимките от мобилни устройства, но не и през уеб. Според Соуза използването на инструментите за кроп и изравняване на изображенията на Adobe може да са оставили следи, които погрешно са засечени от алгоритъма на Meta.
Meta обаче погрешно маркира снимки след използване на инструменти като Adobe Generative Fill, които помагат за премахване на миниатюрни обекти. Множество фотографи изразиха фрустрацията си за това, че толкова малки промени водят до добавяне на маркировката. Изказва се гледната точка, че всяка снимка включва някаква софтуерна обработка, дори при заснемане, например със смартфон.
В коментар за The Verge говорителката на Meta Кейт Маклафлин заяви, че компанията "взема предвид последните отзиви" и оценява подхода си, "така че етикетите да отразяват количеството на използвания в изображението изкуствен интелект". "Разчитаме на стандартни за индустрията показатели, които други компании включват в съдържанието от своите инструменти, така че активно работим с тези компании за подобряване на процеса, така че нашият подход за етикетиране да отговаря на намеренията ни", добави МакЛафлин.
През февруари Meta обяви, че ще започне да добавя етикети "Made with AI" към снимки, качени във Facebook, Instagram и Threads преди тазгодишния изборен сезон. По-конкретно, компанията заяви, че ще добавя етикета към снимки, генерирани от изкуствен интелект, направени с инструменти от Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney и Shutterstock.
От компанията не разкриват какво точно задейства добавянето на етикета, но всички тези решения са добавили или работят по добавянето на метаданни към файловете с изображения, за да обозначат използването на инструменти за изкуствен интелект. Това със сигурност е един от начините, по които Meta идентифицира снимките, генерирани с изкуствен интелект.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари