Meta планира да предложи платени услуги за Facebook и Instagram

Стоян Ненов Последна промяна на 02 септември 2022 в 10:52 1440 0

Facebook App

Снимка Brett Jordan/Unsplash

Facebook App

Meta иска да разшири услугите с добавена стойност, които предлага за най-популярните си платформи – Facebook и Instagram. Част от новите предложения обаче ще са платени, съобщава The Verge, като се позовава на вътрешна бележка на компанията, която е видяна от изданието.

За целта Meta е създала нов отдел – New Monetization Experiences (Нови изживявания за монетизация). Той е отговор на Meta на решението на Apple да ограничи събирането на данни за реклама в iOS, както и цялостното намаляване на рекламните бюджети.

Интернет гигантът разчита на онлайн рекламата за основната част от приходите си. Компанията обаче вижда, че това не е добра идея и иска да си осигури алтернативни източници на доходи. Което в един момент може да противоречи на дългогодишната политика на Meta и Марк Зукърбърг, социалната мрежа Facebook да бъде напълно безплатна. Самият основател на компанията наскоро коментира, че затягането на регулациите по опазването на личните данни ще доведе до създаването на платени елементи в нейните платформи.

Пред The Verge вицепрезидентът на Meta Джон Хегеман потвърждава, че компанията продължи да търси нови източници. Той казва, че тя анализира какво са направили други социални мрежи и популярни платформи и ще се поучи от техния опит. „Виждаме възможности за създаването на нови продукти, услуги и изживявания, за които хората биха искали да плащат и ще им харесва да го правят“, казва той.

Хегеман не дава подробности за идеите на компанията. Той казва единствено, че няма да има възможност за потребителите да плащат, за да не виждат реклами. Обявите ще си останат видими в услугите на Meta, както досега. А платените функции ще са ексклузивни и задачата на новия отдел е именно да измисли какви да са те, за да подобряват изживяването в платформите.

Хегеман допълва, че Meta няма за цел да замени напълно рекламите и да разчита на платените функции за основен източник на доходи. Компанията вижда тази част от бизнеса си като допълваща за приходите и като мотиватор за създаването на „нова стойност“. Очакванията са това да се хареса и на акционерите, които отдавна критикуват Meta, че не прави достатъчно, за да разнообрази паричните си потоци.

ИТ гигантът иска да промени това в дългосрочен план. Хегеман прогнозира, че при хоризонт от 5 години, платените услуги може да генерират осезаем дял от общите доходи. Компанията обаче не планира да бърза с налагането на тези идеи. Тя иска внимателно да провери какво ще се харесва на потребителите и да им предложи стойностни функции.

„Внимаваме какво се случва в индустрията. Мисля, че има няколко компании, които вече са направили интересни неща в тази сфера и се надявам, че можем да се поучим от тях и да ги емулираме с течение на времето“, казва Хегеман.

Макар той да не споменава кои са тези компании, това са TikTok, Twitter, Telegram, Shapchat и дори собствената WhatsApp. Всички те вече имат най-различни допълнителни платени функции. Най-често това са абонаментни услуги, които дават достъп до специални функции. Twitter вече обмисля и добавянето на възможност за редакция на публикации в рамките на до 30 минути след пускането на туита. Това ще е възможно именно за платените абонаменти Twitter Blue.

Вариантите пред Meta определено са много. Самата компания също експериментира с абонаменти за достъп до ексклузивно съдържание на популярни профили и канали. За сега опитите на Meta са силно ограничени и дори скромни, като компанията видимо все още търси правилната посока.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !