Как спортът и развлеченията преминаха онлайн само за броени месеци

Offnews Последна промяна на 27 януари 2021 в 20:12 1308 0

virtual sport e sport

За изключително кратко време светът стана свидетел на нещо, което вероятно малцина са очаквали. На практика почти всички развлечения преминаха онлайн, а причината за това, разбира се, е пандемията от COVID-19 и свързаните с нея изисквания за социална дистанция.

За сегменти като видеоигрите или гледането на филми и сериали това не беше кой знае каква изненада – онлайн платформи като Netflix и Amazon Prime не са от вчера и за всеки е ясно, че тази сфера на забавленията рано или късно щеше да се дигитализира изцяло. Какво да кажем обаче за спортните състезания – за нула време през изминалата пролет всички водещи първенства преминаха в дигиталното пространство, за да спасят поне под някаква форма сезоните си.

Нещо повече – дори традиционни културни институции като Лувъра във Франция, Метрополитън в Ню Йорк и Ермитаж в Санкт Петербург също станаха достъпни по интернет. Последваха ги множество по-малки музеи, театри и кой ли още не.

Развлеченията се оказаха онлайн,

без значение дали сме го очаквали, или не. В спорта тази тенденция се усети особено ясно. За кратко знакови първенства като Националната баскетболна асоциация на САЩ и Канада, Формула 1, Испанската футболна Ла Лига, Обиколката на Швейцария по колоездене и много други на практика мигрираха към виртуалното пространство.

За целта те използваха популярни видеоигри – симулатори на съответния спорт, които позволиха пресъздаване на срещи от най-големите първенства и вериги състезания. Още през март Формула 1 проведе състезанието за гран при на Бахрейн във виртуалното пространство, където то беше гледано от над два милиона фенове на този спорт. За целта беше използван популярен автомобилен симулатор. При това в него се включиха както известни звезди от Формула 1, така и състезатели по електронен спорт.

Някои от най-силните баскетболисти на САЩ пък се включиха във виртуална версия на НБА, също базирана на популярна видеоигра – спортен симулатор. Нещо сходно се получи и с българското първенство по този спорт. Оказа се, че много от футболистите, баскетболистите и останалите спортисти всъщност прекарват много време в игра на гейм конзоли и компютри, което позволи този преход да се осъществи почти без проблеми. В Мадрид пък се проведе открит турнир по виртуален тенис на корт, в който се включиха звезди като Надал, Мъри и Зверев.

Друг динамичен развлекателен сегмент –

този на залаганията, много бързо последва спорта и за кратко също се дигитализира почти изцяло. Тази тенденция не е от вчера и се наблюдава много преди пандемията от коронавирус да се превърне във фактор. Все пак и тя получи сериозен тласък през последните месеци, когато всички си останаха по домовете. Множество различни сайтове като bethap.com се наложиха в онлайн пространството, предлагайки разнообразни игри, букмейкъри, бонуси, казино опции, прогнози и съвети в тази сфера.

Независимо дали през персонален компютър, или през смартфон – много от тези проекти могат да дадат достъп до най-реномираните букмейкъри, подробна информация за видовете игри, прогнози за различни спортове и всичко останало, от което могат да имат нужда техните потребители. Онлайн бетинг нишата се разраства все повече и става все по-конкурентна с нови и нови сайтове за залагания, появяващи се на практика всеки месец.

Възходът на елеткронните спортове

Нямаше как дигитализацията да не се отрази позитивно и на електронните спортове – един развлекателен сегмент, който по традиция винаги е бил онлайн. Новото при него е, че от нишова субкултура за ограничен брой хора, той се превърна в масов спорт, който през трудните месеци на корона – кризата дори подпомогна много традиционни спортни състезания да оцелеят. Клубове като Левски и много други се сдобиха със свои отбори от професионални геймъри, а някои първенства по електронен спорт вече имат по-голям награден фонд примерно от турнири от Големия шлем по тенис.

Култура

Още през първите дни на карантината през 2020 г. редица театри у нас и по света обявиха, че започват да играят своите постановки по интернет. Последваха ги множество музеи, които организираха онлайн обиколки на своите експонати. Концертите не останаха по-назад, а някои музиканти дори организираха концерти в популярни игри като Fortnite. Оказа се, че дигитализацията на културата, която не се случваше десетилетия наред, стана възможна за броени дни под натиска на обстоятелствата.

Всички новини
Най-четени Най-нови